• پنج شنبه, 30 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

طالبان: کمک های جامعه جهانی در گذشته به جیب یک حلقه خاص رفته است

 طالبان: کمک های جامعه جهانی در گذشته به جیب یک حلقه خاص رفته است

طالبان در آستانه برگزاری نشست جینوا از جامعه جهانی می خواهد که کمک هایشان در هماهنگی با آنان به مردم برسانند. این گروه گفته که کمک های جامعه جهانی در گذشته، به جیب یک حلقه خاص رفته است.

محمدنعیم، سخنگوی طالبان روز گذشته در یک پیام ویدیویی در آستانه‌ی نشست جنوا گفت که کمک‌هایی‌ که پیش از این به افغانستان صورت گرفته به جیب یک حلقه‌ی خاص رفته است.

او در این پیام خود گفته است که جامعه‌ی جهانی باید پس از این کمک‌های شان را در هماهنگی با این گروه به مردم برساند.

این اظهارات سخنگوی طالبان در حالی مطرح می شود که وزارت امور خارجه افغانستان روز گذشته اعلام کرد که از شروط جامعه جهانی برای ادامه کمک هایشان به افغانستان استقبال می کند و این شرایط را برای رسیدن به صلح می داند.

تعدادی از کشورهای کمک کننده به افغانستان که شامل ایالات متحده، استرالیا، دنمارک، آلمان، جاپان، ناروی، بریتانیا، کانادا، فنلند، ایتالیا، هالند و سویدن هستند که گفتند که با در نظرداشت 10 مورد در مورد تداوم کمک‌ها به افغانستان تصمیم اتخاذ خواهند کرد.

این کشورها اعلام کرده بر اساس این شرط ها: حفظ و تقویت دستاوردهای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی نوزده سال گذشته؛ استقرار آتش‌بس فراگیر؛ تعهد دوامدار به دموکراسی، حاکمیت قانون و حقوق بشر؛ تعهد به مذاکرات صلح و تطبیق مفاد آن؛ مبارزهٔ معنادار و عینی با فساد؛ احترام به تعهدات بین‌المللی و نهادهای دولتی افغانستان؛ پیروی از اهداف توسعهٔ پایدار ملل متحد؛ جلوگیری از استفادهٔ تروریستان از خاک افغانستان علیه سایر ملل؛ ادامهٔ چارچوب پاسخگویی متقابل میان دولت افغانستان و جامعهٔ جهانی؛ و تسهیل فعالیت‌های توسعه‌یی و بشردوستانه به‌شمول رفع موانع و مالیات غیرقانونی از راه فعالیت‌های کمک‌رسانی، کمک هایشان به افغانستان را ادامه می دهند.  

 کنفرانس جنوا قرار است در روزهای آینده برگزار شود و در مورد ادامه کمک ها به افغانستان تصمیم گیری شود.

  پربازدید ترین