• سه شنبه, 29 حوت 1402
    خبرگزاری افغان ایرکا

8 کشته و 31 زخمی، در حملات راکتی شهر کابل؛ طالبان دست داشتن در حملات را رد کرد

 8 کشته و 31 زخمی، در حملات راکتی شهر کابل؛ طالبان دست داشتن در حملات را رد کرد

 وزارت امور داخله می گوید که در نتیجه شلیک 23 راکت از دو موتر، بر مناطقی از کابل، تاکنون هشت تن شهید و 31 نفر دیگر نیز زخمی شدند که ممکن است این ارقام افزایش یابد.

طارق آرین سخنگوی وزارت امور داخله گفت که حوالی ساعت 8:40 صبح امروز (شنبه، 1 قوس) از ساحه تهیه مسکن حوزه 17 و ساحه بین چهارراهی گل سرخ و چهاراهی مارکیت حوزه چهار، با استفاده از دوعراده واسطه نوع سوزوکی 23 فیر مرمی راکت بر شهر کابل پرتاب گردید که در مربوطات حوزات 9’2،16،11،15،10 اصابت نموده است.

 او گفته است که در حوزه دوم، 5 فیر راکت اصابت کرده که یک نفر شهید و10 زخمی، در حوزه 11،  چهار فیر راکت اصابت کرده که منجر به شهادت 3 تن و مجروحیت 12 تن گردیده است.

 سخنگوی وزارت داخله بیان کرده است که در حوزه 16 یک فیر راکت اصابت کرده که یک تن شهید و4 تن مجروح شدند. در حوزه دهم، 7 فیر راکت کرده که قرار معلومات ابتدائی 3 تن شهید و سه تن مجروح می باشد.

 آرین همچنین افزوده که در حوزه 15، سه راکت اصابت نموده تلفات جانی ندارد. در حوزه نهم، یک فیر راکت اصابت نموده درنتیجه دو تن مجروح گردیده است.

 سخنگوی وزارت امور داخله می گوید که مطابق معلومات ابتدائی، تا کنون هشت تن شهید و 31 تن دیگر نیز مجروح شدند که ممکن است این ارقام تغییر کند.

تصاویر منتشر شده در فضای مجازی از این حمله راکتی نشان می دهد که این راکت ها از یک موتر نوع «سوزکی» شلیک شده و شماری از آنان بر منازل مسکونی و جاده های عمومی اثابت کرده است.

طالبان مسوولیت نگرفت
همزمان با این ذبیح الله مجاهد از سخنگویان طالبان در توییتی نگاشته است که فیرهای راکت بر شهر کابل ربطی به این گروه ندارد.

مجاهد تاکید کرده: «ما بر مجتمعات عام فیرهای کورکورانه را اجازه نمی دهیم.»

تاکنون هیچ گروهی مسوولیت این رویداد را بر عهده نگرفته است.

از سوی هم امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری که مسوولیت تامین امنیت شهر کابل را نیز برعهده دارد گفته است: «از پرتاب راکت امروز بر ساحه حوزه دهم همه اطلاع داریم.»

صالح تاکید کرده که در گزارش فردا به جزییات این رویداد می پردازد.

معاون اول ریاست جمهوری تاکید کرده: «حوداث مانند امروز انگیزه ای ما بخاطر مهار جنایت و تروریزم را بیشتر و مستحکم می سازد. از تمام هموطنان ما میخواهیم همکاری خویش با نهاد های دولتی را زیاد سازند».

  پربازدید ترین