• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

افغانستان غمگین ترین کشور در جهان شناخته شد

افغانستان غمگین ترین کشور در جهان شناخته شد

در یک نظرسنجی جهانی که از سوی نهاد گالوپ در امریکا انجام شده‌است افغانستان غمگین‌ترین کشور جهان و پانامه در امریکای جنوبی شادترین کشور جهان شناخته شده‌است.
این نظرسنجی سالانه از سوی نهاد گالوب انجام می‌شود. در نظرسنجی امسال شاخص‌های خوشی و غمگینی مردم در 143 به بررسی گرفته شده‌است.

بربنیاد این نظرسنجی میزان غمگینی مردم افغانستان از سال 2018 میلادی به بعد بیشتر شده‌است و نام افغانستان از سومین کشور غمگین جهان، امسال در جایگاۀ نخست غمگین‌ترین کشورها جا گرفته است.
نهاد گالوپ برای تهیه این نظرسنجی از یک هزار تن در هر کشور، پرسش‌هایی را مطرح کرده است که احساسات شان را دربارۀ زنده‌گی برجسته سازند.

ادامۀ نبردها در کشور و فقر و بیکاری از عواملی پنداشته می‌شود که زنده‌گی را برای مردم افغانستان ناخوشایند کرده‌است.
به گزاش طلوع، فیاض فیضی، باشندۀ کابل گفت: «کار من که گل فروشی است، کار هوس و آرمانی است. اگر امنیت باشد، کار باشد و جنگ نباشد، همه برای خرید گل می‌آیند.»
خلیل امرخیل، باشندۀ دیگر کابل نیز افزود: «اگر امنیت باشد و جنگ نباشد، مردم اگر شکم شان گرسنه هم باشند، خوش استند.»

مردم افغانستان، در حدود چندین دهه است که گواه جنگ و کشتار استند. هرچند مذاکرات صلح در دوحه امیداوری را برای ختم جنگ در افغانستان بوجود آورده بود، اما به بن‌بست کشیده‌شدن مذاکرات و همزمان با آن افزایش خشونت‌ها در کشور مردم را به ختم جنگ بی باور کرده‌است.

  پربازدید ترین