• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

تلفات راکت باران کابل به 10 کشته و 51 زخمی افزایش یافت

تلفات راکت باران کابل به 10 کشته و 51 زخمی افزایش یافت

امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری روز یک‌شنبه، دوم قوس شمار تلفات راکت‌باران روز شنبه شهر کابل را 10 کشته و 51 زخمی اعلام کرد.

وزارت امور داخله شمار تلفات راکت‌باران شهر کابل را تا پایان روز شنبه هشت کشته و 31 زخمی اعلام کرده بود.

از جانب دیگر، امرالله صالح گفته است که در انفجار ماین مقناطیسی در مربوطات حوزه دوازدهم امنیتی شهر کابل، سه برادر که عضو نیروهای امنیتی بوده‌اند، نیز کشته شده‌اند. پولیس کابل شمار تلفات این انفجار را یک تن اعلام کرده بود.

معاون اول ریاست جمهوری جلسه‌های «6:30» صبح را رهبری و مدیریت می‌کند، در یادداشت مفصل که متن فیصله سی‌ودوم این جلسه‌ها است، به راکت‌باران شهر کابل اشاره کرده است و آن‌ را «ناکامی» خوانده است.

صالح نوشته است که کار «جدی و عمیق» بررسی ساحاتی که حملات راکتی به شهر کابل از آن‌جا انجام شد، آغاز شده است

 به گفته صالح، مهماتی که در حمله راکتی به شهر کابل استفاده شده است، در دهکده‌های شمالی یافت می‌شود و شبکه انتقال آن شناساسی خواهد شد.

طبق معلومات وزارت امور داخله، شهر کابل از تهیه‌مسکن مربوط ناحیه هفدهم و مربوطات ناحیه چهارم هدف شلیک 24 موشک قرار گرفت. این راکت‌باران ساعت 8:50 صبح آغاز شد. گروه طالبان دست داشتن در این راکت‌پراکنی را رد کرده‌اند.

امرالله صالح بیش از یک ماه است که مسوولیت تأمین امنیت شهر کابل را بر عهده گرفته است. در زمان مسوولیت‌ او، چندین حمله مرگ‌بار در شهر کابل رخ داده است.

  پربازدید ترین