• سه شنبه, 29 حوت 1402
    خبرگزاری افغان ایرکا

دیدار وزیر امور خارجه امریکا با رهبران طالبان در قطر پیرامون خروج طالبان از لیست سیاه و آزادی باقیمانده زندایان

دیدار وزیر امور خارجه امریکا با رهبران طالبان در قطر پیرامون خروج طالبان از لیست سیاه و آزادی باقیمانده زندایان

 وزیر خارجه آمریکا و معاون سیاسی رهبر طالبان درباره خروج سران این گروه از فهرست سیاه سازمان ملل و نیز آزادی زندانیان باقیمانده این گروه گفت‌وگو کردند.

«محمد نعیم» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که «ملا عبدالغنی برادر» معاون سیاسی رهبر طالبان و رئیس دفتر سیاسی این گروه و نیز «مولوی عبدالحکیم» رئیس تیم مذاکراه طالبان و هیئت همراه آنها با «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا دیدار کردند.

وی افزود که در این نشست بر اهمیت پایبندی دو طرف به توافقنامه قطر تاکید شد و همچنین درباره خروج سران طالبان از فهرست سیاه سازمان ملل، آزادی زندانیان باقیمانده این گروه و دیگر موضوعات مربوط به مذاکرات بین‌الافغانی گفت‌وگو شد.

پامپئو و «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان همچنین با شماری از اعضای تیم مذاکره کننده دولت افغانستان دیدار کردند.

در این دیدار «سید سعادت منصور نادری» وزیر دولت در امور صلح و عضو تیم مذاکره کننده دولت خواستار تدوام همکاری‌های آمریکا و افغانستان پس از توافق‌های صلح شد.

اعضای تیم مذاکره‌کننده دولت همچنین تاکید کردند که مردم افغانستان خواستار حفظ دستاوردهای دو دهه اخیر هستند و افزایش خشونت پس از آزادی 5 هزار زندانی را قابل قبول ندانسته و آن را در تناقض با توافقنامه قطر می‌دانند.

براساس بیانیه منتشر شده توسط تیم مذاکره‌کننده دولت افغانستان، پامپئو نیز در این دیدار گفت که صلح پایدار هدف مشترک افغانستان و آمریکا است.

وی افزود که حمایت این واشنگتن برای تحقق صلح پایدار در افغانستان ادامه دارد و همچنین تعهدات درازمدت در قبال مردم افغانستان پابرجا خواهد بود.

  پربازدید ترین