• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

روسیه از خنثی سازی نقشه تروریستی داعش در مسکو خبر داد + فیلم

روسیه از خنثی سازی نقشه تروریستی داعش در مسکو خبر داد + فیلم

سرویس امنیت فدرال روسیه اعلام کرد که طرح عملیات تروریستی اعضای داعش در مسکو را خنثی کرده و یک نفر نیز تا کنون بازداشت شده است.

رسانه‌های روسی امروز (چهارشنبه) از خنثی‌سازی طرح عملیات تروریستی گروه داعش در شهر مسکو خبر دادند.

خبرگزاری «رویترز» به نقل از شبکه «ریانووستی» گزارش داد، سرویس امنیت فدرال روسیه در بیانیه‌ای گفت: «تروریست‌های آسیای مرکزی در حال برنامه‌ریزی برای انجام حملاتی در مسکو بودند».

بر این اساس، نیروهای امنیتی روسیه پیش از آغاز شدن عملیات، این هسته تروریستی را شناسایی، متلاشی و یک نفر را نیز تا کنون بازداشت کردند. از محل استقرار او بمب دست‌ساز کشف شده است.

در این بیانیه آمده است: «یک دستگاه انفجاری دارای مؤلفه‌های قابل توجه، وسایل و اسناد دیگر در محل اختفای اسلام‌گرایان افراطی کشف و ضبط شد».

به نوشته وبگاه روس‌زبان «ریانووستی»، شخص مظنون در منطقه ولادیمیر بازداشت شده و سرویس امنیت فدرال روسیه اطلاعاتی در اختیار دارد که این هسته تروریستی، افراد دیگری را نیز استخدام کرده و مشغول کسب منابع مالی برای عملیات‌های خود بوده است.

بر این اساس، «الکساندر بورتنیکوف» رئیس این سرویس می‌گوید طی 10 سال گذشته، بیش از 150 طرح عملیات تروریستی را در روسیه خنثی کرده‌اند.

نیروهای امنیتی روسیه همچنین فیلمی از لحظه بازداشت این مظنون تروریست، خنثی‌سازی بمب دست‌ساز و همچنین برخی عملیات‌های قبلی علیه گروه‌های خفته داعش در روسیه منتشر کرد.

  پربازدید ترین