• سه شنبه, 04 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

توطئه های بسیاری بزرگی برای جنگ و صلح افغانستان ریخته شده است

توطئه های بسیاری بزرگی برای جنگ و صلح افغانستان ریخته شده است

رحمت الله نبیل رئیس پیشین امنیت ملی در واکنش به حادثه تروریستی در بامیان، نوشته که انفجار در بامیان می تواند زنگ خطری جدی برای تمام افغانستان باشد. او گفته که توطئه های بسیاری بزرگی برای جنگ و صلح افغانستان ریخته شده است.

رحمت الله نبیل رئیس پیشین امنیت ملی در فیسبوکش نوشته که بامیان به‌حیث یک جغرافیا و بامیانیان به‌حیث شهروندان آگاه، همواره نماد روشنائی و تمدن زمانه‌هاى گذشته و حال ما بوده‌اند و هستند.

او نوشته است که "این خطه و مردم‌ش با آنکه همیشه مورد بى‌مهرى حکومت مرکزی بوده‌ و در چند سال اخیر، از اثر درک درست و اتحاد مردم بامیان تنها چیزی‌که داشتند امنیت بود. امنیت بامیان مدیون مردم بامیان است؛ نه عسکر خارجى در آن نقشی داشته و نه هم کدام نهاد و شخص حکومتى دیگر."

نبیل گفته که "فراموش نکنیم که #انفجار امروز در بامیان زنگ خطر جدى براى تمام افغانستان شده می‌تواند و باید به این مسأله جدی‌تر و مهم‌تر پرداخت."

او همچنین افزوده: "نگذاریم که هیچ جناحی، هیچ کشورى، هیچ قوم و تبارى و هیچ دین و مذهبى، نه طالبى، نه رهبرى، و نه هم کدام حکومتى ما را بخاطر منافع دیگران به‌سوی جنگ‌هاى خونین نیابتى سوق دهند. نه‌تنها که نگذاریم، باید همهٔ ما هوشیار باشیم که توطئه‌های بس بزرگى را برای جنگ ‌و صلح افغانستان ریخته اند."

این در حالیست که عصر روز گذشته در نتیجه انفجارهایی در در کوچۀ شفاخانه و مارکیت ولی‌عصر در مرکز این ولایت، 15 تن به شهادت رسیدند و 59 تن دیگر زخمی شدند.

بامیان یکی از امن ترین ولایت های کشور است که در سال های اخیر، حوادثی مانند انفجار روز گذشته در این ولایت، وجود نداشته است.

  پربازدید ترین