• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

افزایش فشارها بر پناهجویان افغانستانی در فرانسه

افزایش فشارها بر پناهجویان افغانستانی در فرانسه

پس از دو رویداد هراس‌افگنانه در فرانسه، فشارها بر پناهجویان افغانستانی نیز در آن کشور افزایش یافته‌اند.
شمای از پناهجویان افغانستانی می‌گویند که نیروهای پولیس برآنان یورش برده‌اند و تا مرز لت‌و کوب با آنان، بد رفتاری کرده‌اند.

مرتضی خادمی یکی از هزاران پناهجوی افغانستانی است که از دیر زمانی به اینسو به‌دنبال گرفتن پناهندگی در فرانسه است.
او می‌گوید که در این اواخر، فشارها و بد رفتاری‌ها با پناهجویان در فرانسه افزایش یافته‌اند.
مرتضی با پناهجویان دیگر با بر پایی چادر اعتراض در شهر پاریس، خواهان توجه حکومت به وضع بد زندگی شان بودند، اما با واکنش پولیس رو به‌رو شدند.
او می‌افزاید: "نیروهای پولیس رحم نکردند. فکر می‌کردیم آنها انسان هستند. من فکر کردم فرانسه مکان خوبی است و مردم آن اروپایی هستند و به‌همین علت، ما به اینجا آمدیم، اما از مهاجران استقبال خوبی نشد."
مرتضی از راه قاچاق به فرانسه خودش را رسانیده‌است تا به‌گفتۀ خودش یک زنده‌گی بهتر داشته باشد.

ظاهرا آن چه که عدم تحمل پناهجویان و زیر پا شدن حقوق پناهجویان از سوی نیروهای پولیس در فرانسه گفته می‌شود با واکنش مردم این کشور نیز روبرو شده‌است.
در همین حال، شماری از نهادهای پشتیبان پناهجویان به این باور اند که فرانسه آهسته آهسته جایگاه‌اش را همچون یکی از بهترین کشورهای پشتیبان مهاجران، از دست می‌دهد.

به گزارش طلوع، یانی منزی، هماهنگ کنندۀ یک نهاد پشتیبان پناهجویان در فرانسه می‌گوید: "من فکر می‌کنم که من در فرانسه‌یی به این شکل، بزرگ نشده‌ام، من دیگر فرانسه خود را به رسمیت نمی‌شناسم. من برای فرانسه خود احساس درد می‌کنم و صادقانه بگویم، آنچه امروز در فرانسه اتفاق می‌افتد، با افزایش ملی گرایی در فرانسه و در اروپا برای من بسیار نگران کننده‌است. این مرا می ترساند."
فشارها برپناهجویان در فرانسه پس ازآن افزایش یافتند که یک جوان اسلامگرا آموزگاری را در پاریس از بهر نشان دادن کاریکاتورهای منسوب به پیامبر اسلام، سر برید.

  پربازدید ترین