• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

گردهمایی اعتراضی در پیوند به ربوده شدن یک کودک 9 ساله در بلخ

 گردهمایی اعتراضی در پیوند به ربوده شدن یک کودک 9 ساله در بلخ

شماری از ترک‌تباران ولایت بلخ امروز (شنبه، 8 قوس/آذر) در پیوند به ربوده‌شدن عبدالرووف کودک 9 ساله از سوی اختطاف‌گران، تظاهرات کرده‌اند. این معترضان هشدار می‌دهند و می‌گویند، اگر تا دو روز دیگر این کودک از چنگ آدم‌ربایان رها نشود، دست به اعتراضات گسترده خواهند زد و بنادر تجارتی کشور را خواهند بست.

ترکمن‌های شهرمزارشریف خواهان پی‌گیری جدی این رویداد از سوی شخص رئیس‌جمهور، وزیر داخله و ریاست امنیت ملی کشور هستند.

اختطاف‌گران در تماس تلیفونی در بدل رهایی این کودک از خانواده‌اش مبلغ یک‌و‌نیم میلیون دالر خواسته‌اند.

محمدنبی، پدر عبدالرووف می‌گوید، هر روز از سوی اختطاف‌گران در وایبر از کودکش ویدیو دریافت می‌کند. به گفتۀ او، در تازه‌ترین ویدیو که برایش فرستاده شده پسرش برهنه و در زنجیر بسته است و با فریاد کودکانه‌اش از پدرش می‌خواهد تا او را کمک کند.

 این معترضان خواهان آزادی عبدالروف از چنگ آدم‌ربایان‌اند و هشدار می‌دهند که اگر نهادهای امنیتی به زودی از سرنوشت این کودک سرنخی پیدا نکنند، آنان اعتراضات‌شان را در نُه ولایت شمالی گسترش خواهند داد.

عبدالصمد حارث، رئیس شورای ترکمن‌های حوزۀ شمال، حکومت محلی و مرکزی را در پیوند به پیداکردن عبدالروف به کم‌کاری و بی‌پروایی متهم می‌کند و می‌گوید، تاکنون حکومت هیچ‌گونه اطلاعاتی را در بارۀ این کودک با خانواده‌اش در میان نگذاشته است.

اما منیر فرهاد، سخنگوی والی بلخ می‌گوید که تلاش‌ها و تحقیقات نیروهای امنیتی و کشفی برای رهایی عبدالروف جریان  دارد.

عبدالرووف دانش آموز یکی از مکتب‌های خصوصی در شهر مزارشریف نزدیک به یک‌ماه پیش هنگام رفتن به مکتب از سوی اختطاف‌گرانی که لباس نظامی داشتند ربوده شد و تاکنون پولیس و امنیت ملی ولایت بلخ هیچ سرنخی در بارۀ این کودک، به دست نیاورده‌اند.

  پربازدید ترین