• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

موتر سفارت روسیه در کابل منفجر شد

موتر سفارت روسیه در کابل منفجر شد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه، گفته است که موتر حامل کارمندان سفارت این کشور در کابل هدف ماین قرار گرفت.

سفارت روسیه در کابل اعلام کرده است که موتر حامل آنها هدف ماین جاسازی شده در یک موتر قرار گرفته است و به کسی آسیب نرسیده است.
در همین حال ماریا زاخاراوا گفته است که برآوردهای اولیه نشان داده است هدف این حمله، نظامیان افغان بوده اند که موتر حامل کارمندان سفارت را محافظت می‌کردند.

بر اساس بررسی های اولیه، خاطر نشان می‌گردد که هدف حمله تروریستی، احتمال دارد رنجر حامل پولیس افغانستان بوده که در مقابل موتر دیپلماتیک حرکت می‌کرد. با این حال ، وزارت خارجه روسیه حمله علیه شهروندان روسیه رامنتفی نمی داند.

در همین راستا، زاخاروا خواستار آن شده است که جانب افغانستان در خصوص این حادثه "تحقیقات کاملی" انجام داده و اقدامات بیشتری را برای اطمینان از امنیت پرسنل مأموریت های خارجی روسیه در افغانستان بکار گیرند.

دیپلمات افزود: "سفارت روسیه در کابل نیز اقدامات اضافی را با هدف افزایش درجه حفاظت از پرسنل و امکانات نمایندگی دیپلماتیک روی دست خواهد گرفت".این درحالیست که فردوس فرامرز سخنگوی پولیس کابل گفت که حوالی ساعت 10:15 دقیقه صبح روز (سه شنبه) در مربوطات حوزه ششم ساحه پارک علاوالدین، یک حلقه ماین که در بین زباله ها توسط تروریستان جاسازی گردیده بود، انفجار کرد، اما تلفاتی در پی ندارد.

  پربازدید ترین