• سه شنبه, 04 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

نشست مجازی زنان پارلمان های ایران و افغانستان و تبادل نظر آنها پیرامون مسائل مختلف

 نشست مجازی زنان پارلمان های ایران و افغانستان و تبادل نظر آنها پیرامون مسائل مختلف

طی نشست مجازی که بین زنان پارلمان‌های افغانستان و ایران برگزار شد، شرکت‌کنندگان این نشست درباره امور زنان، مهاجران، صلح، راه‌آهن خواف - هرات، بندرچابهار، فرصت‌های سرمایه‌گذاری و همکاری‌های علمی آموزشی گفت‌ وگو و تبادل نظر کردند.

ناهید فرید عضو مجلس نمایندگان افغانستان اعلام کرد که در این نشست مجازی دو طرف درباره دورنمای کاری مشترک بین فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی و کمیسیون حقوق بشر افغانستان بحث و تبادل نظر شد.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل نیز در توئیتی کوتاه نوشت که فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در نشستی مجازی با کمیسیون حقوق بشر و امور زنان افغانستان گفت و گو و تبادل نظر کردند.

در توئیت سفارت ایران که  روز گذشته (سه‌شنبه 25 قوس) منتشر شد، آمده است در این نشست درباره امور زنان، مهاجران، صلح، راه‌آهن خواف - هرات، بندرچابهار، فرصت‌های سرمایه‌گذاری و همکاری‌های علمی آموزشی گفت‌ وگو و تبادل نظر شده است.

ایران و افغانستان در سال‌های گذشته با حسن نیت تلاش کرده‌اند تا روابط دو جانبه را در همه عرصه‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی توسعه و گسترش دهند.

سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در همین راستا در سفر خود به کابل برای نهایی‌سازی سند جامع راهبردی بین دو کشور با مقامات کشور دیدار و گفت‌وگو کرد و ابراز امیدواری کرد که سند در این سفر آماده امضای رئیسان جمهوری دو کشور شود.

  پربازدید ترین