• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

پیام وزیر مهاجرین به مناسبت روز جهانی مهاجرت

پیام وزیر مهاجرین به مناسبت روز جهانی مهاجرت

نور الرحمن اخلاقی وزیر امور مهاجرین و عودت‌کنندگان با صدور پیامی به مناسبت روز جهانی مهاجرت، خاطرنشان کرده است کشور ما از نظر تعداد مهاجران در رده‌ی دوم جهانی قرار دارد و این یعنی این که ما مسوولیت سنگینی مرتبط به دفاع از حقوق شهروندی و حقوق بشری جمع قابل ملاحظه‌ی از هموطنان‌مان که در کشورهای مختلف دنیا به دلیل جنگ و نا امنی پخش شده اند، داریم و باید با مدیریت سالم، کارامد و موثر از پس این مسوولیت بزرگ بر آییم.

امروز جمعه 28 قوس برابر با 18 دیسمبر روز جهانی مهاجرت است. طبق برآوردها در حال حاضر بیش از 6 میلیون افغانستانی در کشورهای مختلف دنیا زندگی می‌کنند. نور الرحمن اخلاقی وزیر امور مهاجرین و عودت‌کنندگان با صدور پیامی به مناسبت روز جهانی مهاجرت، خاطرنشان کرده است کشور ما از نظر تعداد مهاجران در رده‌ی دوم جهانی قرار دارد و این یعنی این که ما مسوولیت سنگینی مرتبط به دفاع از حقوق شهروندی و حقوق بشری جمع قابل ملاحظه‌ی از هموطنان‌مان که در کشورهای مختلف دنیا به دلیل جنگ و نا امنی پخش شده اند، داریم و باید با مدیریت سالم، کارامد و موثر از پس این مسوولیت بزرگ بر آییم.

در پیام نورالرحمن اخلاقی آمده است: به تمامی بیشتر از 6 میلیون شهروند افغانستان که در بیرون از کشور زندگی می‌کنند، از آدرس حکومت افغانستان عمیقاً عرض احترام می‌نمایم و خاطرنشان می‌سازم که پیکره جامعه افغانستان بدون حضور این عزیزان ناتکمیل است.

آقای اخلاقی افزوده است؛ کشور ما از نظر تعداد مهاجران در رده‌ی دوم جهانی قرار دارد و این یعنی این که ما مسوولیت سنگینی مرتبط به دفاع از حقوق شهروندی و حقوق بشری جمع قابل ملاحظه‌ی از هموطنان‌مان که در کشورهای مختلف دنیا به دلیل جنگ و نا امنی پخش شده اند، داریم و باید با مدیریت سالم، کارامد و موثر از پس این مسوولیت بزرگ بر آییم.

وزیر امور مهاجرین و عودت‌کنندگان عنوان کرده است: "اذعان می‌نمایم که تلاش پی‌گیر ما این است تا بحث مهاجرت را با تفکیک شاخصه‌های معرفتی آن مدیریت کنیم و با شناخت و تقسیم بندی مناسب از از وضعیت هموطنان ما که در بیرون از کشور به سر می‌برند، شیوه‌ خدمت رسانی مان را همخوان با وضعیت حقوقی حضورشان در کشورهای دیگر بسازیم و‌در این زمینه تلاش‌های ما در وزارت امور مهاجربن جریان دارد.

این پیام می‌افزاید: اصلی‌ترین نکته مرتبط به مهاجرت در کشور ما این است که یک گروه جنگ افروز، ناسازگار با زندگی معاصر بشر و بی اعتنا به حقوق بشری و حقوق شهروندی مردم، عامل مهاجرت ملیونی و درازمدت شهروندان کشور شده است و این باید در ذهن مردم ما و جامعه بشری زنده باشد و نباید حتی برای یک لحظه از این موضوع قباحت زدایی شود و تکرار مشکلات و سختی‌ها، عامل و گنهکار را از ذهن ببرد. مطمئنا افغانستان بر این مشکل فایق خواهد آمد و پیروزی و بهروزی به نام ملت رقم خواهد خورد.

آقای اخلاقی خاطرنشان کرده است: وضعیت اسفبار بخش اعظم از مهاجران کشورمان را در مسیر ترانزیت ‌و در تعدادی از کشورهای میزبان می‌دانیم و هیچ وقت آن وضعیت برای ما قابل قبول نبوده است ‌‌و تلاش ما برای بهبود آن وضع همیشگی‌است.

وزیر امور مهاجرین و عودت‌کنندگان در انتهای پیام خود گفته است: جا دارد از کشورهای میزبان به ویژه کشورهای همسایه برای زحماتی که بابت مهاجرین ما متقبل شده اند، اظهار سپاس نمایم.

  پربازدید ترین