• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

هشدار پاکستان از تخریب روند صلح افغانستان

هشدار پاکستان از تخریب روند صلح افغانستان

وزیر امور خارجه پاکستان در یک گفتگوی رادیویی با یک رسانه پاکستانی، بار دیگر تاکید می‌کند که هرچند این کشور در تلاش تسهیل روند صلح افغانستان است، اما عناصر تلاش می‌کنند تا این روند را تخریب کند.

 پیش از این اسلام آباد به گونه واضح هند را متهم به تخریب روند صلح افغانستان کرده بود.

شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان، در این باره گفت: “خراب کننده‌های وجود دارد که اجندای خود شان را دارند و نمی‌خواهند که در منطقه صلح بیاید و در تلاش استند که روند صلح افغاسنتان را مختل بسازند، آنها با دوام خشونت‌ها می خواهند آتش بس زیر اداره آنها باشند. “

اما طارق فرهادی، مشاور پیشین رییس جمهور، در این باره میگوید:” گفتن این حرف از سوی پاکستان زیادتر از این است که به گوش جوبایدن برسند که روابط هند پاکستان و افغانستان را دوباره ببینبیند.”

محمد نعیم، سخنگوی گروه طالبان در قطر، هر چند از کدام عنصر نام نمی‌برد، اما می‌گوید که استند کسانیکه می خواهند در روند صلح مانع ایجاد کنند.

نعیم در این باره گفت:” من نمی خواهم به گونه مشخص در این مورد صحبت کنم اما همه در این مورد می فهمند که در پی پیدا کردن مشروعیت است.”

قبل از این رییس شورای مصالحه ملی نیز در سفرش به پاکستان از عناصری  مانند القاعده و دیگر گروه‌های هراس افگن و عناصر خارجی برای تخریب روند صلح افغانستان سخن گفته بود.

  پربازدید ترین