• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

26 کشته و 60 زخمی در پی حمله به فرودگاه عدن/انصارالله: انفجار عدن ارتباطی به ما ندارد

 26 کشته و 60 زخمی در پی حمله به فرودگاه عدن/انصارالله: انفجار عدن ارتباطی به ما ندارد

در جریان انفجارهایی در فرودگاه بین المللی عدن 26 نفر کشته و شماری مجروح شدند.

هنوز هیچ گروهی مسئولین این حمله را به عهده نگرفته است اما طرفهای متجاوز به یمن یکدیگر را در زمینه این حمله متهم کرده اند.

به گزارش العالم، منابع یمنی می گویند: "محمد ال جابر" سفیر عربستان در یمن در آخرین لحظه از هواپیما خارج شده و همراه با هیئت دولت مستعفی به عدن سفر نکرده است.

از سوی دیگر هانی بن بریک معاون رئیس شورای انتقالی جنوب که تحت حمایت امارات است گفت که هنوز زود است که بخواهیم حوثیها (انصارالله) را در زمینه انفجارهای عدن متهم کنیم.

منابع پزشکی یمن به گفتند که یاسمین العواضی جانشین وزارت مشاغل عامه منصور هادی در انفجارهای عدن کشته شده است.

این انفجارهای شدید ظهر امروز همزمان با ورود اعضای دولت عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور فراری یمن از ریاض به فرودگاه عدن به وقوع پیوست.

منابع اطلاع رسانی نیز گفتند که آمبولانسها و کادرهای پزشکی برای درمان مجروحان این حادثه وارد فرودگاه شدند.

این منابع افزودند که پس از انفجارهای امروز صدای تیراندازی گسترده به گوش رسید و اخباری از کشته و زخمی شدن دهها نفر که شماری از آنان از سران مزدوران بودند، مانند بدر معاون جانشین استاندار عدن و ناصر الشریف معاون وزیر حمل و نقل دولت هادی منتشر شده است.

نخست وزیر دولت هادی در تویتی نوشت که حال اعضای کابینه اش خوب است و آسیبی به آنان وارد نشده است.

انصارالله: انفجار عدن ارتباطی به ما ندارد
همزمان محمد البخیتی عضو دفتر سیاسی انصارالله در تویتی این رویداد را تصفیه حساب میان مزدوران دانست و هر نوع ارتباط انصارالله با آن را تکذیب کرد.

ضیف الله الشامی وزیر اطلاع رسانی دولت نجات یمن نیز در تویتی نوشت: اظهارات ضد و نقیض دولت مزدور ریاض درباره انفجارهای فرودگاه عدن تلاشی برای سرپوش گذاشتن بر جنایات آنان علیه غیرنظامیان و تصفیه حساب مزدوران با یکدیگر است.

  پربازدید ترین