• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

افغان ها باید شکرگزار خدمات شهید سردار سلیمانی در دوران جهاد و مهاجرت باشند

 افغان ها باید شکرگزار خدمات شهید سردار سلیمانی در دوران جهاد و مهاجرت باشند

رئیس دفتر شورای اخوت اسلامی در هرات می‌گوید که افغان‌ها باید شکرگذار خدمات شهید سردار سلیمانی باشند؛ زیرا او در دوران جهاد و مقاومت با مجاهدین و بعد از آن با مهاجرین افغانستانی در ایران خدمات و همکاری‌های زیادی نموده است.

مولوی سید احمد آخوند زاده، رئیس دفتر شورای اخوت اسلامی در ولایت هرات، به مناسبت اولین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی طی مصاحبه‌ای با خبرنگار آوا بیان داشت: سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی بهترین شخصیتی بود که در طول عمر خود مبارزه حق طلبانه کرد.

وی افزود: افغان‌ها باید شکرگذار خدمات او باشند؛ زیرا وی، در دوران جهاد و مقاومت با مجاهدین و بعد از آن با مهاجرین افغانستانی در ایران خدمات و همکاری‌های زیادی نموده است.

رئیس دفتر شورای اخوت اسلامی در هرات خاطرنشان ساخت؛ وجود شخصیتی مانند سردار سلیمانی با احترام و توجه ویژه‌ای که به مهاجرین داشت، امروز بیش از سه میلیون مهاجر ما در آنجا (ایران) آرام‌ و آسوده زندگی می‌کنند و فرزندان‌شان به مکتب و دانشگاه می‌روند و از همان امتیازاتی که ایرانی‌ها برخوردار هستند آنها نیز برخوردار هستند.

این عالم دین اظهار داشت: یکی از دستاوردهای بزرگ وی مبارزه با گروه افراطی بود که در کشورهای اسلامی قد علم کرده و سبب قتل  مسلمانان بی‌شماری شده بودند.

وی در ادامه گفت: سردار سلیمانی با آنها (گروه افراطی) مبارزه جانانه کرد و این گروه را با شکست سختی مواجه کرد.

مولوی آخوندزاده یادآور شد که راه شهدا ادامه داشته و از دست دادن افراد با خدا و با ایمان مثل سردار سلیمانی، گرچند ضایعه بزرگی است ولی همانطوری که در زندگی‌ خود زحمات زیادی کشید و شهید شد؛ روح وی نیز زنده است و در همه جا در کنار یارانش حضور خواهد داشت.

  پربازدید ترین