• پنج شنبه, 30 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

عضو ارشد «دوله القانون»: هزاران داعشی مقابل چشمان آمریکایی ها وارد عراق شدند

عضو ارشد «دوله القانون»: هزاران داعشی مقابل چشمان آمریکایی ها وارد عراق شدند

 یکی از رهبران ائتلاف «دوله القانون» با اشاره به شانه خالی کردن آمریکا از حمایت عراق در زمان حمله داعش گفت که هزاران داعشی شبانه روز در مقابل چشمان آمریکایی‌ها وارد خاک عراق شدند.

«رعد الماس» از رهبران ائتلاف «دوله القانون» در پارلمان عراق می‌گوید، آمریکا پس از شکست ژوئن 2014، از حمایت عراق در مقابله با داعش خودداری کرد.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه»، تصریح کرد: حقایقی که افکار عمومی در عراق باید آن را درک کنند این است که آمریکا پس از شکست عراق در ژوئیه 2014 در جریان حمله تروریسم داعش به استان‌ها و شهرهای مختلف عراق و تسلط بر آنها، از حمایت عراقی‌ها شانه خالی کرد. ضمن اینکه هزاران تروریست به صورت شبانه‌روزی دقیقا مقابل چشمان آمریکایی‌ها و ماهواره‌های آنها وارد عراق می‌شدنداما آنها هیچ کاری نکردند.

الماس تصریح کرد: ایران نخستین کشوری بود که از عراق برای مقابله با داعش در همان روزهای نخست حوادث دلخراش ژوئیه حمایت کرد. اما آمریکا وارد عمل نشد بلکه تنها نظاره‌گر جنایات وحشیانه علیه هزاران عراقی در شرق و شمال این کشور بود. تاریخ باید با اعتبار و صداقت بالایی نوشته شود زیرا کسانی هستند که می‌خواهند برگه‌ها را برهم زنند و تلاش دارند چیزهایی را اضافه کنند که واقعیت ندارد.

این مقام سیاسی عراقی افزود که کشورش با یک توطئه بزرگ از سوی برخی طرف‌های بین‌المللی و منطقه‌ای مواجه شد و قرار بود داعش عراق را چند تکه کند و بر شهرهای آن کنترل یابد و جنایاتی متوالی مرتکب شود، اما فتوای بزرگ مرجعیت دینی و پایداری نیروهای امنیت و تولد الحشد الشعبی همگی موجب شد تا بزرگترین تهدید در تاریخ معاصر عراق رفع شود.

داعش در زمان حمله عراق موفق شد کنترل بخش‌های وسیعی از این کشور را به دست گیرد اما پس از حمله منسجم نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی و عملیات‌های آزادسازی متعدد، سرانجام در دسامبر 2017 شکست داعش اعلام شد.

  پربازدید ترین