• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

تایید تذکره های کاغذی متوقف شد

 تایید تذکره های کاغذی متوقف شد

اداره ملی احصاییه و معلومات اعلام کرده که تایید تذکره های کاغذی تابعیت را از روز دوشنبه 22 جدی متوقف خواهد کرد و شهروندان برای تایید تذکره هایشان به ادارات ثبت احوال و نفوس مراجعه نکنند.

ادارۀ ملی احصائیه و معلومات در اعلامیه ای نوشته که تذکره‌های کاغذی تابعیت که مطابق احکام قوانین ثبت احوال نفوس به اتباع کشور طی مراحل و صادر گردیده باشد، مدار اعبتار بوده و نیاز به تائیدی ندارند.

این اداره نوشته سر از روز دوشنبه، 22 جدی 1399 خدمات تائیدی تذکره‌های کاغذی را توقف داده و هیچ نوع تذکره را که این اداره صادر نموده باشد، تائید نمی نماید.

اداره معلومات گفته که به منظور جلوگیری از سرگردانی و ضیاع وقت مراجعین، از تمامی شهروندان می‌خواهد تا از تاریخ یاد شده به بعد، جهت تائیدی تذکره‌های شان به مراجع ثبت احوال نفوس در کشور مراجعه ننمایند.

اداره احصاییه همچنین افزوده که در صورتی‌که ادارات دولتی و سایر مراجع در تذکرۀ تابعیت علایم جعل و تذویر را مشاهده نمایند و یا هم تذکرۀ تابعیت مشکوک به نظر برسد، به گونۀ رسمی درخواست نموده و این اداره در روشنایی قانون ثبت احوال نفوس، از صحت و سقم آن به‌اسرع وقت معلومات ارایه می‌نماید.

  پربازدید ترین