• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

تا یک سال آینده 20 درصد افغان ها تذکره های برقی خواهند داشت

 تا یک سال آینده 20 درصد افغان ها تذکره های برقی خواهند داشت

 تا حال در افغانستان به 1.7 میلیون تن، تذکره های برقی توزیع شده و قرار است تا یک سال آینده، این رقم به شش عشاریه هفت میلیون تن (حدود20 درصد کل نفوس) افزایش یابد.

این مطلب را احمد جاوید رسولی رئیس عمومی اداره ملی احصائیه و معلومات، در نشست امروز مشرانوجرگه بیان کرد.

او که برای پاسخگویی به این نشست فرا خوانده شده بود گفت که تا کنون، بیش از دو میلیون و هفتصد هزار تن درخواست کرده اند تا تذکره برقی بگیرند؛ اما از این جمع برای بیش از یک میلیون و هفتصد هزار تن توزیع شده است.

او افزود که در حال حاضر، روزانه 25هزار تن در خواست برای گرفتن تذکره برقی می دهند؛ اما این اداره ظرفیت توزیع 16هزار تذکره  دریک روز را دارد.

اما وی خاطر نشان کرد که تلاش ها جریان دارد تا در سال جاری ظرفیت توزیع، متناسب با متقاضیان و یا بیشتر از متقاضیان شود.

به گفتۀ او قرار است به اساس پلانی که این اداره ترتیب کرده است، در سال مالی 1400، برای پنج میلیون شهروند کشور، تذکره های برقی توزیع شود.

وی بدون ارایۀ جزییات گفت که در حال حاضر، این اداره در سطح کشور 70 مرکز توزیع تذکره های برقی دارد؛ اما این رقم را نیز افزایش می دهد.

رسولی گفت که در ایران، شش مرکز توزیع تذکره در سفارت و قونسلگری های افغانستان به هدف توزیع تذکره های برقی به مهاجرین افغان در آن کشور، به فعالیت آغاز کرده است و در سال 1400 در پاکستان و امارات متحده عربی نیز این چنین مرکزها ایجاد می شود.

موصوف در پاسخ به سوالی گفت: «روند توزیع تذکره های کاغذی متوقف نشده است؛ اما روند تاییدی تذکره های کاغذی به دلیل اینکه سبب ضیاع وقت و فساد زا بود متوقف شده است.»

وی افزود: «بعد از این، اگر کدام اداره دولتی و یا شخص متوجه می شود که تذکره کاغذی یک فرد جعلی است، می تواند کتباً مشکل را به اداره احصائیه و معلومات شریک نماید و این اداره پاسخ ارایه خواهد کرد.»

  پربازدید ترین