• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

محب به جنگ جویان طالبان: خود را قربانی اهداف رهبران تان نکنید

محب به جنگ جویان طالبان: خود را قربانی اهداف رهبران تان نکنید

حمدالله محب، مشاور امنیت ملی کشور از جنگ‌جویان گروه طالبان می‌خواهد که خود را قربانی اهداف رهبران‌شان نکنند و از جنگ دست بکشند.

آقای محب که روز گذشته (دوشنبه، 22 جدی) در مقر فرماندهی قول اردوی 201 سیلاب در ولایت ننگرهار، صحبت می‌کرد، گفت که جنگ‌جویان طالبان برای کسانی می‌جنگند که در شهرهای کویته، کراچی، اسلام‌آباد و پیشاور پاکستان در «فضای آرام زندگی» می‌کنند.

به گفته‌ی او، رهبران طالبان هیچ‌گونه دلبستگی به کشور ندارند و صرفا برای رسیدن به قدرت در افغانستان می‌جنگند.

مشاور امنیت ملی کشور در خطاب به جنگ‌جویان طالبان تأکید کرد: «آنان (رهبران طالبان) دلبستگی به افغانستان ندارند. شما برای به قدرت‌رسیدن آنان جان‌های خود را قربانی نکنید. سرمایه‌های افغانستان را تخریب نکنید.»

از سویی هم، او تأکید کرد که از جنگ جنگ‌جویان طالبان در کشور، سازمان‌های استخباراتی کشورهای دیگر برای رسیدن به اهداف‌شان استفاده می‌کنند.

در همین حال، حمدالله محب گفت که دولت افغانستان از تمامی جنگ‌جویانی که تفنگ‌شان را به زمین بگذارند و به صلح بپویوندند، استقبال می‌کند. او افزود که دولت تمامی «شکایت‌ها و دلخوری‌ها»ی جنگ‌جویان طالبان را می‌شنود و آماده‌ی پذیرش آنان اند.

این گفته‌ها درحالی مطرح می‌شود که دور دوم مذاکرات صلح میان دولت افغانستان و گروه طالبان در شهر دوحه، پایتخت قطر روز شنبه‌ی هفته‌ی جاری (20 جدی) به‌صورت رسمی آغاز شد. هیأت‌های مذاکره‌کننده‌ی دو طرف هم‌اکنون در حال گفت‌وگو روی اجندای مذاکرات اند.

دور نخست این مذاکرات در 22 سنبله‌ی سال جاری در دوحه آغاز و در تاریخ 22 قوس برای 20 روز متوقف شد.

در این دور مذاکرات که حدود سه ماه زمان گرفت، هیأت‌های مذاکره‌کننده‌ی جمهوری اسلامی افغانستان و گروه طالبان روی طرزالعمل مذاکرات به توافق رسیدند.

  پربازدید ترین