• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

محقق انتصابش به عنوان مشاور رئیس جمهور را در راستای حمایت از جمهوریت دانست

 محقق انتصابش به عنوان مشاور رئیس جمهور را در راستای حمایت از جمهوریت دانست

محمد محقق رهبر حزب وحدت مردم افغانستان می گوید که انتصابش به عنوان مشاور ارشد رئیس جمهور در امور سیاسی و امنیتی، در جهت دفاع از تفکر جمهوریت حول محور نظام افغانستان است.

محمد محقق رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان در مطلبی در فیسبوکش نوشته که انتصاب او به عنوان مشاور ارشد رئیس جمهور در امور امنیتی و سیاسی واکنش هایی را در پی داشته است.

محقق نوشته که «بعضى این حرکت را در جهت صف آرایى‌هاى جدید در تیم‌هاى انتخاباتى دانسته و بعضى هم آن را در جهت مخالفت با منافع کشور خاص و یک تعداد عناصر خوب و مخلص هم این پست را در شآن این‌جانب ندانسته.»

رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان افزوده است که این انتصاب و جابه‌جایى‌هاى دیگر نسبت به هواداران حزب وحدت و سایر جریان‌هایى که با ما هم‌سو بودند، هیچگاه به معناى صف‌آرایى تیمى و جناحى نیست، بلکه در راستاى تفاهم سیاسى قبلى و در جهت دفاع از تفکر جمهوریت حول محور نظام جمهورى اسلامى است.

 او علاوه کرده است که قضیه تیم‌های انتخاباتی مربوط به گذشته است و اکنون همه‌ای ما یک تیم جمهوریت در راه حمایت از صلح و ثبات پایدار هستیم و این امر به نفع و ضرر کدام کشور خاص هم نیست.

محقق گفته است که پذیرش این پُست به عنوان یک امتیاز سیاسى صورت نگرفته، بلکه جهت حمایت از روند مصالحه ملى با تفکر جمهوریت خواهى، تقویت مشارکت جامعه هزاره و تشیع در ساختار نظام و تلاش براى ایجاد اجماع ملى در جهت حمایت از ارزش‌هاى دینى، ملى و مردم‌سالارى انجام شده‌است.

این در حالیست محمداشرف غنی رئیس جمهور چند روز قبل در حکمی محمد محقق را به عنوان مشاور ارشدش در امور سیاسی و امنیتی منصوب کرد.

  پربازدید ترین