• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

کشف جسد هوادار ترامپ که به دفتر نانسی پلوسی داخل شده بود

کشف جسد هوادار ترامپ که به دفتر نانسی پلوسی داخل شده بود

یک طرفدار رئیس جمهور ایالات متحده، که هنگام حمله به کنگره آمریکا به دفتر نانسی پلوسی داخل شده بود، مرده یافت شد.

به نقل از The Sun، یکی از هواداران دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، که هنگام حمله به کاخ کنگره به لپ تاپ نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان دسترسی پیدا کرد، در خانه اش مرده یافت شد.

جسد کریستوفر استنتون جورجیا 53 ساله توسط همسرش در زیرزمین خانه آنها در آلفارتا پیدا شد. او بلافاصله با پلیس تماس گرفت و گفت که "خون زیادی" در اطراف جسد وی دیده است.

علت مرگ این مرد هنوز تأیید نشده است ؛ پلیس در حال تحقیق درباره این حادثه است. خاطرنشان می شود که در خانه کریستوفر استتون جورجیا دو تفنگ نیمه اتوماتیک پیدا شده است. همسایگان، متوفی را فردی مهربان و مودب توصیف کردند.

​برخی از رسانه ها اعلام کردند وی بر اثر اصابت گلوله به سینه اش کشته شده است.

نشریه The Sun اعلام کرده که  پیشتر کریستوفر استنتون جورجیا به شرکت در حمله 6 جنوری به کاخ کنگره متهم شده بود اما طبق این اتهام حداکثر مجازات  وی حبس تا 180 روز ویا جریمه نقدی هزار دالری بوده است .

 هواداران دونالد ترامپ، رئیس جمهور برحال آمریکا اندکی پس از تجمع در محل سخنرانی وی به کاخ کنگره (کاپیتول) در پایتخت آمریکا حمله کردند. یک شرکت کننده در ناآرامی ها بر اثر اصابت گلوله و سه نفر دیگر به علت غیر مرتبط با خشونت جان خود را از دست دادند ، یک مامور پلیس نیز پس از زخمی شدن درگذشته است. همچنین کایپتول متحمل خسارات مادی شده است.

 این آشوب ها تأیید پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری در کنگره را به تاخیر انداخت. در این شرایط، رهبران دموکرات سنا خواستار استیضاح ترامپ یا برکناری وی طبق متمم 25 قانون اساسی در خصوص عدم صلاحیت شده اند.

حزب دموکرات ایالات متحده دونالد ترامپ، رهبر فعلی این کشور را مقصر آنچه اتفاق افتاده، می داند. در همین راستا، مجلس نمایندگان کنگره آمریکا قطعنامه ای را برای استیضاح و برکناری رئیس جمهور از سمت خود صادر کرده است.

  پربازدید ترین