• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

مشاور امنیت ملی برای بررسی اوضاع امنیتی شمال به بلخ رفت

 مشاور امنیت ملی برای بررسی اوضاع امنیتی شمال به بلخ رفت

دفتر شواری امنیت ملی کشور می‌گوید که حمدالله محب، مشاور امنیت ملی ریاست جمهوری برای بررسی اوضاع امنیتی شمال به ولایت بلخ رفته‌است.

این دفتر بانشر خبرنامه‌ای امروز (شنبه، 27 جدی) گفته است آقای محب در راس یک هیئت بلندپایه دولتی جهت بررسی اوضاع امنیتی حوزه شمال کشور به ولایت بلخ رفته‌است.

به گفته‌ای این خبرنامه، مشاور امینت ملی در این سفر با والی‌های بلخ، بغلان، کندز، تخار، بدخشان، فاریاب، سمنگان، جوزجان و سرپل روی وضعیت امنیتی شمال دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

در خبرنامه دفتر شورای امنیت ملی آمده است که در این سفر آقای محب ضمن ارزیابی وضعیت امنیتی ولایت‌های حوزه‌ شمال، از دستاوردهای اخیر نیروهای امنیتی و دفاعی نیز ستایش خواهد کرد.

این سومین سفر ولایتی مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور در یک ماه گذشته است که صورت می‌گیرد. آقای محب چند هفته پیش برای بررسی اوضاع امنیتی ولایت قندهار به این ولایت سفر کرده‌بود.

او سپس به ولایت شرقی ننگرهار رفت. جای که به گفته رئیس عمومی امنیت ملی، تمام تمرکز طالبان روی این ولایت است تا با تصرف ساحات بیشتر بتوانند رهبران شان را در ننگرهار جابجا کنند.

آقای محب در سفر به ولایت ننگرهار فرمانده جدید قول اردوی 201 سیلاب را نیز معرفی کرد و برخی تعیینات و تغییرات جدیدی در چهارچوب نهادهای امنیتی در حوزه شرق کشور به وجود آورد.

این در حال است که وزارت دفاع ملی از تغییرات در سطوح فرماندهان بلندپایه ارتش برای آمادگی در برابر حملات سال آینده جنگ‌جویان گروه طالبان خبر می‌دهد.

به گفته‌ای مسئولان امنیتی کشور، گروه طالبان برای یک جنگ تمام عیار در برابر نیروهای امنیتی در بهار سال آینده آمادگی گرفته‌است.

  پربازدید ترین