• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

واکنش طالبان به خروج تعدادی از نظامیان امریکایی از افغانستان؛ به نفع هر دو ملت است

 واکنش طالبان به خروج تعدادی از نظامیان امریکایی از افغانستان؛ به نفع هر دو ملت است

طالبان در واکنش به خروج تعدادی از نظامیان امریکایی از افغانستان، گفته است که عملی شدن توافقنامه دوحه به نفع دو کشور و دو ملت است.

محمدنعیم وردک سخنگوی دفتر طالبان در قطر امروز در توییترش نوشته که خروج بیشتر نیروهای امریکایی از افغانستان، یک گام عملی در توافق‌نامه دوحه است.

سخنگوی طالبان نوشته است که اجرای توافق میان ایالات متحده امریکا و طالبان به نفع کشورها و ملت‌ها است.

او همچنین افزوده که این گروه اطمینان کامل می‌دهد که به تعهدات خود در توافق‌نامه دوحه پایبند است و این تعهد را از طرف مقابل نیز می‌خواهد.

این در حالی است که روز گذشته پنتاگون یا وزارت دفاع امریکا اعلام کرد که شمار سربازان این کشور در افغانستان از 4500 تن به 2500 سرباز کاهش یافته است.

به گفته مقامات وزارت دفاع امریکا، این کشور با این اقدام گامی دیگر به پایان حضور نظامی خود در افغانستان نزدیک شده است؛ حضوری که نزدیک به دو دهه از شروع آن می‌گذرد.

پنتاگون در اواسط ماه نوامبر سال گذشته اعلام کرده بود که تا تاریخ 15 جنوری سال 2021 میلادی 2000 سرباز خود را از افغانستان خارج خواهد کرد.

وزارت دفاع ایالات متحده در اعلامیه‌ای که در ارتباط با کاهش شمار نیروهای خود در افغانستان منتشر کرده، تصریح نموده است، روند صلحی که از سوی خود افغان‌ها به جریان افتاده، باید به راه حلی سیاسی برای پایان درگیری و برقراری آتش‌بس کامل و پایدار بینجامد.

بنا بر اظهارات مقامات پنتاگون حضور 2500 سرباز آمریکایی در افغانستان کافی است تا امینت آمریکا و همچنین حفظ مصالح ایالات متحده تضمین شود.

  پربازدید ترین