• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

حجت الاسلام والمسلمین علی ناطقی: زهرای مرضیه(س) بزرگترین الگوی بشریت است

حجت الاسلام والمسلمین علی ناطقی: زهرای مرضیه(س) بزرگترین الگوی بشریت است

مسئول تبلیغات دفتر حضرت آیت الله العظمی محقق کابلی(ره) زیرنظر مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی فاضلی بهسودی در تهران با انتقاد از این‌که فرهنگ فاطمی به خصوص در میان مهاجرین افغانستانی در ایران غریب واقع شده، تأکید کرد: «زهرای مرضیه بزرگترین الگوی بشریت است و عالم و آدم از آن حضرت حرف می‌زنند، الا من شیعه».

حجت‌الاسلام والمسلمین علی ناطقی که روز یک‌شنبه(28 جدی/ دی) در مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، اسوه زنان عالم و دخت گرامی پیامبر بزرگوار اسلام(ص)، از سوی دفتر نمایندگی خبرگزاری صدای افغان(آوا) در تهران سخن می‌گفت، خاطرنشان کرد: "امروز به مناسبت شهادت بزرگ بانوی اسلام، اگر وجدان بیداری وجود داشته باشد، اگر شیعه و اهل سنت به معنای واقعی وجود داشته باشد، از شرق تا غرب باید در مقابل نام بلند و پرآوازه این بانوی با عظمت سر تکریم فرود بیاورند".

وی با بیان این‌که اگر بخواهیم کسی را بشناسیم، نیازی به دانشگاه نیست، گفت که یک فرمول ساده شناخت شخصیت هر انسان، شخصیت پدر و مادر آن فرد است و پدر حضرت فاطمه(س) چه کسی است؟ کسی است که 124 هزار پیامبر مبعوث به رسالت شدند تا زمینه رسالت بعثت خاتم الانبیا فراهم شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین ناطقی با انتقاد از این‌که متأسفانه "فرهنگ فاطمی" به خصوص در میان مهاجرین افغانستانی "غریب واقع شده"، گفت: "زهرای مرضیه بزرگترین الگوی بشریت است و عالم و آدم از آن حضرت حرف می‌زنند، الا من شیعه".

وی در این زمینه از آمار بالای طلاق زنان مهاجر افغانستانی در ایران انتقاد کرد و با اشاره به سالروز شهادت حضرت زهرا(س)، از مهاجرین خواست که در این روز، حداقل یک تلنگری به زندگی خود بزنند.

این روحانی شناخته شده خواستار درس و عبرت گرفتن از نوع برخورد حضرت زهرا(س) با امیرالمومین علی(ع) شد و این سوال را مطرح کرد: "خواهر عزیزم، جامعه به هم ریخته شیعه، ما به کجا داریم می‌رویم؟"

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) که فرمودند: "انا انزلناه فی لیلة القدر، اللیلة فاطمه و القدر الله، فمن عرف فاطمه حق معرفتها فقد ادرک لیلة القدر و أنما سمیت فاطمه لأن الخلق فطموا عن معرفتها و قوله و ما ادریک ما لیلة القدر لیلة القدر خیر من الف شهر: ما آن‌را در شب قدر نازل کردیم شب، حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) و قدر، خداوند متعال است. پس هر کس حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) را به حقیقت معرفت بشناسد،‌ شب قدر را درک کرده است، تصریح نمود: "بیایید فاطمه(س) را دریابیم، کاری نکنیم فاطمه زهرا(س) پشت در بماند، کاری نکنیم که همان سوز و گدازی که حضرت زهرا(س) از داغ علی ابن ابی طالب(ع) داشت، همچنان تا قیامت ادامه داشته باشد. مگر ما نمی‌گوییم زهرای مرضیه شفیعه محشر است، پس بیایید زهرا(س) را دریابیم".

حجت‌الاسلام والمسلمین ناطقی در ادامه با انتقاد از این‌که چرا علما و اساتید احادیث حضرت زهرا(س) را نمی‌خوانند، به حدیثی از این بانوی بزرگوار اشاره کرد که گفته‌اند: حُبِّبَ إلَىَّ من دُنیاکُم ثَلاثٌ: تِلاوَةُ کِتابِ اللّه، و النَّظَرُ فی وَجهِ رَسولِ اللّه، و الإنفاقُ فی سَبیلِ اللّه: از دنیاى شما محبّت سه چیز در دل من نهاده شد: تلاوت قرآن، نگاه به چهره پیامبر خدا(س) و انفاق در راه خدا.

وی در عین حال با اشاره به سوره کوثر تأکید کرد که تمام مفسرین اهل سنت می‌گویند که مراد از "کوثر"، وجود دختر پیامبر گرامی اسلام(ص) است.

  پربازدید ترین