• پنج شنبه, 30 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

زلمی خلیلزاد برای اکنون در سمت اش باقی می ماند

زلمی خلیلزاد برای اکنون در سمت اش باقی می ماند

سی ان ان گزارش می‌دهد که آقای خلیلزاد برای اکنون در سمت اش به حیث نماینده امریکا برای صلح افغانستان باقی خواهد ماند.

 پس از تاکید دولت بایدن به بررسی توافقنامه آمریکا با طالبان، منابع اعلام کردند که کاخ سفید خلیلزاد را به عنوان نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان حفظ خواهد کرد.

منابع اعلام کردند که دولت جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا، «زلمی خلیلزاد» فرستاده ویژه ترامپ برای صلح افغانستان را در این سمت ابقا می‌کند.

«سی‌ان‌ان» نوشت که این اقدام متداول نیست زیرا بطور معمول هر دولت جدید افرادی را از تیم‌های خود به جای مقامات سیاسی منصوب می‌کنند، بویژه در سمت‌های سیاسی با چنین اهمیتی.

این شبکه تلویزیونی همچنین تاکید کرد که ابقای خلیلزاد در این سمت نشان دهنده تعهد اولیه تیم بایدن به توافقنامه آمریکا و طالبان است تا اینکه تیم جدید توافقنامه را بدقت مورد بررسی قرار داده و سیاست خود را درباره افغانستان ایجاد کند.

زلمی خلیلزاد بیش از دو سال است که در این سمت کار می‌کند، روابط او با دولت افغانستان پر تنش بوده زیرا کابل اقدامات خلیلزاد را به نفع طالبان می‌داند و حتی در آخرین سفر وی به کابل رئیس جمهور افغانستان از دیدار با او خودداری کرد.

این در حالی است که «جک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا نیز در تماس تلفنی با همتای افغان خود گفته که واشنگتن توافق با طالبان را مورد بازنگری قرار خواهد داد.

  پربازدید ترین