• شنبه, 08 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

حمدالله محب: طالبان تصمیم ندارند که صلح کنند و توسط کشورهای دیگر کنترول می شوند

حمدالله محب: طالبان تصمیم ندارند که صلح کنند و توسط کشورهای دیگر کنترول می شوند

مشاور امنیت ملی می گوید که طالبان به این دلیل که مستقل نیستند و توسط کشورهای دیگر کنترول می شوند، تاسیسات ملی را تخریب می کنند و کسانی که صدای حق طلبانه را بلند می کنند، به شهادت می رسانند.

مشاور امنیت ملی کشور روز (یک شنبه 5دلو) در مراسم ایجاد قول اردوی مشترک نیروهای ویژه امنیتی، طالبان را متهم به عدم استقلالیت در گفتگوهای صلح می کند.

حمدالله محب می‌گوید که رهبران طالبان در تصمیم گیری‌های شان آزادی ندارند وازهمین رو در این روند وقت کشی میکنند.

آقای محب می‌گوید که منابع اطلاعاتی نشان میدهد که طالبان آمادگی جنگ را در بهار پیشرو دارند.

محب گفت:”به تمام خواست های طالبان رسیدگی شد اما باز هم به صلح تن ندادند و جنگ را شدت دادند.

طالبان به صلح نیت ندارند. طالبان تصمیم ندارند که صلح کنند گروه‌های اهراس‌افگن به استخبارات بیرونی کار می کنند و هدف شان جز کشتن مردم دیگر کار ندارند اما ما برای مهار جنگ آنان از آمادگی خوب برخوردار هستیم.”

یاسین ضیاه، رییس ستاد ارتش می گوید که :” پلان‌های جدید را به جنگ پیشرو داریم. آرزوی که ما به صلح داشتم انجام دادیم اما طالبان استفاده نکردند.”

ازسوی هم اطلاعات استخباراتی نهادهای امنیتی نشان میدهد که  گروه طالبان آمادگی جنگ را در بهار آینده دارند.

ضیاه سراج، رییس عمومی امنیت ملی می گوید که :”همیشه تلاش ما صلح است اما کسانی که مخالفت می کنند گروه های هراس‌افگن اند و بهانه جویی در نشست دوحه می کنند. کسانی که به صلح باور ندارند با نیروهای امنیتی روبرو می شوند.”

مسعود اندرابی، وزیر داخله می گوید که :”نیروهای امنیتی آماده گی کامل را دارند . نیروهای امنیتی طرف دار صلح هستن اگر طالبان راه جنگ را انتخاب کنند با ما مقابل خواهند شد سطح هماهنگی در میان نیروهای امنیتی بلند است و آمادگی های جدید برای تداوم جمهوریت گرفته شده است.”

به گفته مقام های امنیتی اگر گفتگو های صلح نتیجه ندهد آمادگی کامل جنگ را در بهار پیشرو در سراسر افغانستان دارند.

شاه محمود میاخیل، معاون نخست وزارت دفاع ملی گفت:”پلان های که داریم تلاش داریم او را عملی کنیم طالبان که پلان غلت دارند را نابود میکنیم.این نیروها آماده شدند تا در برابر کسانی که پلان شوم دارند بجنگ اینها اجازه نمیدهند که گروه های اهراس افگن پل پلچک را ویران کنند و مردم بیگناه را به خاک خون بکشند.

این درحالی است که گفتگوهای صلح میان دو طرف در دوحه قطر جریان دارد منابع می گویند اگر این گفتگو ها نتیجه ندهد بهار آینده یکی از خونین ترین سال در بیست سال گذشته خواهد بود

  پربازدید ترین