• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

دیدار و گفتگوی غنی با حامدکرزی، عبدالله عبدالله و عبدالرب رسول سیاف در ارگ ریاست جمهوری

دیدار و گفتگوی غنی با حامدکرزی، عبدالله عبدالله و عبدالرب رسول سیاف در ارگ ریاست جمهوری

محمد اشرف غنی رییس جمهوری پیش از چاشت امروز با حامد کرزی رییس جمهوری پیشین، عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی و عبدرب الرسول سیاف دیدار و در مورد وضعیت جاری کشور، آتش بس، کاهش خشونت، اجماع سیاسی، تامین صلح و توقف خون‌ریزی در کشور گفتگو کردند.

ارگ در خبرنامه‌ای نوشته‌است که اشرف غنی؛ رییس جمهوری قبل از ظهر امروز (سه شنبه، 7 دلو) با حامد کرزی رییس جمهوری پیشین، عبدالله عبدالله؛ رییس شورای عالی مصالحه ملی و عبدرب الرسول سیاف دیدار کرد.

در این دیدار، ضمن بحث در مورد وضعیت جاری کشور، روی آتش‌بس، کاهش خشونت، اجماع سیاسی و تامین صلح مطلوب که باعث ثبات افغانستان و توقف خون‌ریزی شود، تاکید صورت گرفته‌است.

رییس جمهوری تصریح کرده که در این شرایط حساس کشور، مشورت‌ با شخصیت‌های سیاسی و اقشار مختلف مردم در رابطه به پروسه صلح ادامه خواهد یافت.

این دیدار در حالی صورت می‌گیرد که از حدود سه هفته قبل، دور دوم گفتگوهای بین‌الافغانی صلح در دوحه قطر آغاز شده‌است. این گفتگوها اما پیشرفت چندانی نداشته‌است.

دولت افغانستان امیدوار است که با روی کار آمدن جو بایدن در امریکا، سیاست این کشور در قبال صلح با طالبان، تغییر کند؛ اما به باور تحلیلگران، بایدن نیز معتقد به خروج نظامیان امریکایی از افغانستان و ادامه توافق صلح با طالبان است؛ اگرچه به نظر می‌رسد که ابعاد محرمانه توافق دوحه می‌تواند روی راهبرد آینده دولت جدید امریکا در این زمینه، تأثیر بگذارد.

  پربازدید ترین