• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

یا تعهد دولت و یا ادامه مقاومت

 یا تعهد دولت و یا ادامه مقاومت

اکنون برای دولت افغانستان ضروری است که رویداد بهسود را به طور مسالمت‌آمیز حل کند، چرا که مناقشه و منازعه و ادامه این وضعیت نه به نفع ملت است و نه دولت، اما این بار دولت باید تقصیرات گذشته خود را بپذیرد و نسبت به رفتار خود تجدید کند و به طور قطعی به مردمش تضمین و تعهد دهد که بعد از این امنیت تمام‌جانهه آنها حفظ خواهد شد.

در تمام قوانین و کنوانسیون‌های بین المللی مقابله با دولت رسمی و منتخب، جرم محسوب می‌شود اما اگر دولتی نتواند یا نخواهد از ملتش در مقابل تهدیدات دشمنان آنان دفاع کند، دیگر ملامتی وجود نخواهد داشت که ملت خود دست به کار شوند و امنیت‌شان را به دست بگیرند.

در رابطه با حادثه بهسود چنین امری تحقق یافته که سال‌ها گذشت و مردم این دیار و دیگر ولایات منتهی به این ولایت، بارها سلاخی شدند و مال و جان  و ناموس‌شان به یغما رفتند. غائله هر ساله کوچی‌ها و معبر دره مرگ (جلریز) که چاره‌ای جز گذشتن یا کشته‌شدن از آن نیست، همچنان و هر روز قربانی می‌گیرند و حادثه می‌آفریند، بر کسی پوشیده نیست اما از طرف دولت تا کنون حتی یک بار اقدام موثر و به دور از جانب‌داری در این مورد انجام نشد و این شد که مردم به تنگ آمدند و اکنون جبه مقاومت با هدایت و استقامت فرمانده علیپور شکل گرفته است و قطعا او به عنوان حافظ امنیت ملت، مورد حمایت و احترام مردمش هست و خواهد بود.

اکنون برای دولت افغانستان ضروری است که رویداد بهسود را به طور مسالمت‌آمیز حل کند، چرا که مناقشه و منازعه و ادامه این وضعیت نه به نفع ملت است و نه دولت، اما این بار دولت باید تقصیرات گذشته خود را بپذیرد و نسبت به رفتار خود تجدید کند و به طور قطعی به مردمش تضمین و تعهد دهد که بعد از این امنیت تمام‌جانبه آنها حفظ خواهد شد. در غیر این صورت، تسلیم شدن جبه مقاومت در مقابل دولت هرگز به صلاح مردم نیست چرا که وضعیت را از گذشته نیز بدتر می‌کند.

نویسنده: سید احمد هاشمی (صدر) ارزگانی

  پربازدید ترین