• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

بن سلمان طی 2 سال 1.18 میلیارد دلار صرف خوش گذرانی کرده است

بن سلمان طی 2 سال 1.18 میلیارد دلار صرف خوش گذرانی کرده است

 گزارش‌های منتشر شده از زندگی ولی‌عهد سعودی عربستان سعودی برخلاف تبلیغات این کشور حکایت از ‌آن دارد که او در دو سال اول ولایت‌عهدی خود بیش از یک میلیارد دلار برای خوشگذرانی هزینه کرده است.

«محمد بن سلمان»، ولی‌عهد و وزیر دفاع عربستان سعودی بیش از یک میلیارد دلار برای خوش‌گذرانی خود حیف و میل کرده است.

وب‌سایت «آفریکا ریپورت» در گزارشی به ریخت و پاش‌های بن سلمان پرداخت و نوشت که او از زمانی که قدرت را درعربستان به دست گرفته، 1.18 میلیارد دلار برای برگزاری جشن‌ها، کشتی‌ تفریحی و زنان مدل بین‌ سال‌های 2015 تا 2017 هزینه کرده است.

در این گزارش آمده است که با پادشاه شدن سلمان بن عبد‌العزیز پسر او دسترسی نامحدودی به گنجیه‌ها و اموال سعودی پیدا کرد و برای تخریب چهره پسرعمویش «محمد بن نایف»، ولی‌عهد برکنار شده از قدرت و جنگ یمن هزینه‌های زیادی کرده است.

بر اساس این گزارش، ولی‌عهد سعودی اوایل به قدرت رسیدن خود هنگامی که هوای ریاض گرم بود تصمیم می‌گیرد برای فرار از این گرما، پنهانی راهی شهرهای اروپایی مانند پاریس و ... شود و نهایتاَ در جزایر مالدیو اقامت می‌گزیند.

او در این سفرها معمولا تنها نبوده و گروه‌های کوچکی از دوستان او را به عنوان میهمان همراهی می‌کرده‌اند. تعداد همراهان ولی‌عهد سعودی ده‌ها نفر ذکر شده و گفته می‌شود او در این سفرها هزینه زیادی صرف تهیه مشروبات و غذا کرده است.

بر اساس این گزارش، ولی‌عهد سعودی طی این مدت اقدام به برگزاری میهمانی‌های شبانه با حضور خواننده‌های معروف کرده است.

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که رسانه‌های سعودی در داخل و خارج تلاش دارند او را به عنوان فردی معرفی کنند که برخلاف اسلاف و هم‌قطارهای خود، تک همسر است و تمایل چندانی برای خوش‌گذرانی ندارد.

  پربازدید ترین