• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

دبیرکل ناتو: تا فرارسیدن زمان مناسب افغانستان را ترک نمی کنیم

 دبیرکل ناتو: تا فرارسیدن زمان مناسب افغانستان را ترک نمی کنیم

دبیرکل ناتو در آستانه نشست این سازمان برای تصمیم‌گیری درباره حضور یا خروج از افغانستان تصریح کرد که ناتو تا فرارسیدن زمان مناسب افغانستان را ترک نمی‌کند.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو در آستانه نشست وزرای دفاع این سازمان برای تصمیم‌گیری درباره ادامه حضور و یا خروج از افغانستان در یک نشست خبری تصریح کرد: «تا فرارسیدن زمان مناسب افغانستان را ترک نمی‌کنیم».

استولتنبرگ اظهار داشت: هدف مشترک ما واضح است؛ افغانستان هرگز نباید بار دیگر به عنوان پناهگاه امن تروریست‌ها برای حمله به کشورهای ما مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: «با اینکه هیچ یک از شرکای ما نمی‌خواهد بیش از آنچه ضروری باشد به حضور در افغانستان ادامه دهد اما تا فرارسیدن زمان مناسب افغانستان را ترک نمی‌کنیم».

دبیرکل ناتو ادامه داد: هنوز این نیاز وجود دارد که طالبان باید اقدامات بیشتری را در رابطه با عمل کردن تعهداتش انجام داده و روابط خود را با تروریست‌های بین‌المللی قطع کنند.

به گزارش «رویترز»، ناتو برای آموزش، کمک و مشاوره به نیروهای امنیتی افغان 9 هزار و 600 نیرو دارد که 2500 نفر آن را نیروهای آمریکایی تشکیل می‌دهد.

وزرای دفاع کشورهای عضو سازمان ناتو  چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری قرار است درباره ادامه حضور و یا خروج نیروهای خود از افغانستان تصمیم بگیرند.

پیش از این چهار مقام ارشد ناتو به رویترز گفتند که با وجود درخواست طالبان برای خروج کامل نیروهای خارجی از افغانستان در پایان ماه آوریل، نیروهای خارجی بیش از مهلت تعیین شده در توافقنامه قطر به حضورشان در افغانستان ادامه خواهند داد.

  پربازدید ترین