• شنبه, 08 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

حکومت: پشت سخنان مجیب الرحمان انصاری دستان استخبارات منطقه است

 حکومت: پشت سخنان مجیب الرحمان انصاری دستان استخبارات منطقه است

حکومت در واکنش به سخنان مولوی مجیب‌الرحمان انصاری، خطیب مسجد جامع گازرگاه هرات، می‌گوید که اظهارات او دسیسۀ بیگانه‌گان است و استخبارات منطقه از او پشتیبانی می‌کند.

ضیا سراج، رییس عمومی امنیت ملی در این باره گفت: «ما مطابق قانون و مقرراتی که در احکام قانون داریم مطابق آن عمل می‌کنیم.»

سید عبدالوحید قتالی، والی هرات نیز امروز در یک نشست خبری به سخنان انصاری واکنش نشان داد و گفت که هرات جایی برای تولید داعش نیست و کسی نمی‌تواند به دستور بیگانه در هرات تندروی را تولید کند: «بس است ماجراجویی! بم را سر برادرزاده خود انفجار دادی، مردم چیزی نگفتند. اسلام همین است؟ اسلام همین است که یک عروس را لت کنی در مسیری که مردم در طول تاریخ رفته.»
 
در همین حال، حمدالله محب، مشاور امنیت ملی رییس‌جمهور نیز که امروز در یک نشست خبری مشترک با رییس امنیت ملی و معاون وزارت دفاع در کابل سخن می‌زد، گفت که به ریاست امنیت ملی وظیفه سپرده شده‌است تا این موضوع را بررسی کند.

مولوی مجیب الرحمان انصاری روز گذشته در خطبه نماز جمعه گفت که پشتیبانی از نظام، گناه کبیره است و نیروهای امنیتی در این گناه کبیره شریک استند: «مأمورینی که در نظام اند چه نظامی چه اردویی چه پولیسی چه کسی که با قلم خود از این نظام حمایت می‌کند؛ حمایت از این نظام گناه کبیره است.»

این گفته‌های انصاری با واکنش‌های عالمان دین و مردم نیز روبه‌رو شده‌اند.

سالم حسنی، مشاور رییس‌جمهور گفت:«امام ابوحنیفه به‌هیچ عنوان جنگ و منزاعه را عیله حاکم اسلامی مجاز نمی داند.»

دریا روفی، باشندۀ مزار شریف نیز افزود: «کسانی که ضد حکومت کار می‌کنند یک نوع جنگ سرد را به پیش می‌برند چون این‌ها کمک به کسانی می‌کنند که در برابر حکومت سلاح دارند.»

مولوی مجیب الرحمان انصاری از چند سال بدینسو خطیب مسجد جامع گازرگاه هرات است؛ پیش از این نیز برخی از سخنان و دیدگاه‌های او جنجال برانگیز شده‌اند.

او پیش از این گفته بود که بی حجابی زنان به‌علت «بی غیرتی» مردان است. انصاری هم‌چنین از ایجاد ادارۀ امر بالمعروف و نهی از منکر نیز دفاع کرده بود.

چندی پیش نیز در یک نشست خبری او از حضور خبرنگاران زن جلوگیری شده بود. او در شهر هرات یک دارالعلوم نیز دارد که صدها جوان در آن اموزش دینی می‌بینند.

  پربازدید ترین