• چهار شنبه, 05 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

#مادر_بلند_شو؛ ناله کودکی که هشتگ همدردی با قربانیان انفجار چهارراهی بره کی شد

#مادر_بلند_شو؛ ناله کودکی که هشتگ همدردی با قربانیان انفجار چهارراهی بره کی شد

 در تصاویری که از انفجار عصر روز یک‌شنبه، سوم حوت در چهارراهی بره‌کی کابل به نشر رسیده است، دو کودک خردسالی را نشان می‌دهد که به مادر زخمی‌ خود با گریه می‌گویند «#مادر_بلند_شو».

کاربران توییتر از این ناله کودک به عنوان هشتگی برای دادخواهی و همدردی با قربانیان این انفجار استفاده می‌کنند که به ترند مسلط در این شبکه اجتماعی تبدیل شده است.

انفجار در چهارراهی بره‌کی ساعت 4:22 عصر روز یک‌شنبه رخ داد. طبق اعلام پولیس کابل، در این انفجار یک پولیس و یک کودک‌کار کشته شده‌اند و پنج نفر دیگر به شمول یک زن و دو کودک دیگر زخم برداشته‌اند.

تصاویر نشر شده از صحنه‌ی ناله این دو کودک که بالای سر مادرشان ایستاده‌اند و با گریه می‌گویند «مادر بلند شو»،  واکنش‌های گسترده و انتقادهای تند را در توییتر و فیس‌بوک در پی داشته است.

گزارش شده است که مادر زخمی در این رویداد در شفاخانه بستری است و وضعیت صحی‌اش مناسب گزارش شده است.

در توییت‌هایی که کاربران با هشتگ «#مادر_بلند_شو» نشر می‌کنند، بیش‌تر انتقاد متوجه طالبان و عاملان این انفجار است.

گروه طالبان با نشر خبرنامه‌ای دست داشتن خود در این انفجار را رد کرده است.

پیش‌ از این، پیام پدری به دخترش که در حمله بر دانشگاه کابل در ماه عقرب کشته شد، نیز به هشتگ دادخواهی و همدردی کاربران در توییتر بدل شده بود.  این پدر پس از ده‌ها تماس بی‌پاسخ در پیامی به دخترش نوشته بود: «#جان_پدر_کجاستی»

شهر کابل از مدتی به این سو شاهد افزایش انفجارهای ماین‌های مقناطیسی و ترورهای هدف‌مند است. مسوولیت بسیاری از این انفجارها را فرد و یا گروهی بر عهده نمی‌گیرد.

  پربازدید ترین