• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

دو عضو مجلس نماینده گان به لوی سارنوالی معرفی شده اند

 دو عضو مجلس نماینده گان به لوی سارنوالی معرفی شده اند

لوی سارنوالی می‌گوید که دو عضو مجلس نماینده‌گان به علت دادن اطلاعات گمراه کننده دربارۀ ثبت دارایی‌های شان به کمیسیون مبارزه با فساد اداری این نهاد معرفی شده‌اند.

جمشید رسولی، سخن‌گوی لوی سارنوالی می‌گوید که این نهاد بررسی‌ها را دربارۀ دارایی‌های اعضای مجلس نماینده‌گان آغاز کرده‌اند.

منابع می‌گویند که این دو عضو مجلس نماینده‌گان احمد شاه رمضان، نمایندۀ بلخ و نسیمه نیازی، نمایندۀ هلمند استند که دربارۀ چگونگی گردآوری میلیون‌ها افغانی پول در حساب‌های شان پاسخ‌گو نبوده‌اند.

جمشید رسولی گفت: «دو تن از اعضای ولسی جرگه به اتهام اطلاعات غلط و گمراه کننده در فورم‌های ثبت دارایی از جانب کمیسیون مبارزه با فساد اداری غرض تحقیق و بررسی به سارنوالی معرفی شده‌است.»

کمیسیون مبارزه با فساد اداری می‌گوید که از این اعضای مجلس نماینده‌گان خواسته شده‌است دربارۀ میلیون‌ها افغانی پول در حساب‌های شان به لوی سارنوالی پاسخ‌گو باشند.

عبدالقیوم نظامی، رییس کمیسیون مبارزه با فساد اداری بیان داشت: «قضایای متعدد دیگری نیز زیر بررسی‌های ما قرار دارد که در آنجا هم به احتمال قوی اراکین بلند رتبه و مأمورین بست‌های پایین هم دخیل باشند.»

از این میان احمد شاه رمضان می‌گوید که در این باره به نهادهای عدلی و قضایی پاسخ‌گو خواهد بود: «من دو روز بعد به افغانستان می‌آیم. آن قانونی که است آن سوالی که است و آن استعلامی که است درباره اش جواب گو خواهم بود.»

نسیمه نیازی در این باره چیزی نمی‌گوید.

حکومت در ماه سرطان امسال از مقام‌های بلندپایه دولتی و اعضای مجلس نماینده‌گان خواست که دارایی‌های شان را ثبت کنند.

  پربازدید ترین