• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

افراد مسلح به خانه خبرنگار کشته شده در غور حمله کردند و «سه عضو» خانواده او را هم کشتند

افراد مسلح به خانه خبرنگار کشته شده در غور حمله کردند و «سه عضو» خانواده او را هم کشتند

براساس گزارش‌ها از ولایت غور در مرکز افراد مسلح ناشناس شب گذشته (پنجشنبه، 7 حوت/اسفند) به خانه بسم‌الله عادل ایماق که چندی پیش به قتل رسید، حمله کرده‌اند و دست کم سه عضو خانواده او را هم کشته‌اند.

آقای عادل ایماق، خبرنگار و مسئول رادیو صدای غور بود. او در 12 جدی/دی سال جاری در این شهر ترور شد. عارف عابر، سخنگوی والی غور این رویداد را تایید کرد اما جزئیاتی از قربانیان ارایه نکرد.

اما یک عضو خانواده ایماق گفت در این حادثه سه نفر از جمله یک دختر دوازده ساله کشته شده‌اند.

او این حمله را "انتقام‌جویانه" از سوی یک مقام محلی خواند. همچنین "نی" نهاد حمایت‌کننده رسانه‌های آزاد افغانستان نیز گفته که براساس گزارش‌های رسیده در حمله‌ افراد مسلح بر خانه‌ پدر بسم الله عادل ایماق؛ برادر، خواهر و یک خواهر زاده‌اش کشته شده‌اند.

این نهاد افزوده که براساس گزارش‌ها حمله کنندگان دو تن از اعضای خانواده وی را هم با خود برده‌اند.

اعضای خانواده و نزدیکان عادل ایماق در یک حرکت اعتراضی اجساد افراد کشته‌شده در این رویداد را در برابر ساختمان ولایت غور آورده‌اند و خواهان دستگیری عاملان آن شده‌اند.

شهرزاد اکبر، رئیس کمیسیون حقوق بشر در توییتی این رویداد را "تلخ و دردناک" خوانده است و نوشته است "غیرنظامیان حتی در خانه‌های خود مصون نیستند. مسئولان امنیتی باید وضاحت دهند که بعد از قتل آقای عادل، تا چه حد از میزان تهدید و خطر به خانواده او آگاهی داشتند و چه اقدامی برای امنیت شان انجام دادند. چرا باید پی در پی قربانی شویم؟"

بسم الله عادل ایماق، مدیر مسئول پیشین رادیو صدای غور در شهر فیروزکوه در تاریخ 12 جدی/دی امسال توسط افراد مسلح ناشناس به قتل رسید.

حدود دو هفته پس از این رویداد ریاست امنیت ملی، عزت‌الله بیگ، عضو شورای ولایتی غور را "عامل ترور" او خواند و در اعلامیه‌ای گفت که نیروهای امنیتی می‌خواستند آقای بیگ را دستگیر کنند ولی او مقاومت کرد و به درگیری و در نتیجه کشته شد.

نهاد نی نیز خواهان بررسی جدی این حادثه شده است.

این نهاد از دولت محلی و نهادهای امنیتی در این ولایت می‌خواهد تا قضیه‌ قتل اعضای خانواده‌او را به‌گونه‌ جدی بررسی کند و از حکومت خواسته که روشن کند که آیا حمله بر خانواده‌ آقای ایماق ارتباطی به کار رسانه‌ای وی داشته است یا خیر؟از سوی دیگر یک منبع معتبر دولتی در غور این حمله را به اعضای طالبان نسبت داده است.

به گفته این منبع در این حمله یک برادر عادل ایماق که عضو نیروهای پلیس و کارمند فرماندهی پلیس غور بوده همراه با برادرزاده و پسر کاکا/عموی عادل ایماق کشته شدند و سه تن زخمی شده و و طالبان دو تن را با خود برده‌اند.

سخنگوی طالبان در پیامی گفته است که این رویداد ربطی به این گروه ندارد.

  پربازدید ترین