• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

غنی: مردم افغانستان، رئیس جمهور آینده شان را انتخاب می کنند

 غنی: مردم افغانستان، رئیس جمهور آینده شان را انتخاب می کنند

رئیس جمهور اشرف غنی در مراسمی در کابل گفت که رئیس جمهور آینده را، مردم افغانستان انتخاب می کنند. او به طور تلویحی گفت که تا پایان این دوره به عنوان رئیس جمهور باقی می ماند.

محمداشرف غنی، رییس جمهور امروز (شنبه) در مراسم گرامیداشت از روز نهم حوت، روز حمایت از سرباز گفت که انتخاب رییس جمهور حق مردم است.

غنی بیان کرد که مدت جمهوریت به گونۀ واضح معلوم است و تلویحاً تاکید کرد که تا پایان این دوره به عنوان رییس جمهور افغانستان باقی خواهد ماند.

او افزود: "رییس جمهور آینده را، ملت افعانستان انتخاب می‌کند. این حق مردم است و قوت‌های امنیتی و دفاعی ثابت می‌کنند که بر اساس اراده ملت تغییر قانونی بیاید. در غیر آن بالای مرگ انسان اعتبار نیست و مزایای جمهوریت این است که... مدت اش معلوم است."

او گفت که ظرفیت و توانایی نظامیان افغان در حال حاضر به گونۀ بی‌سابقه افزایش یافته و آنان بیش از 90 درصد عملیات‌های ضد دهشت‌افگنی را در این کشور انجام می‌دهند.

آقای غنی تاکید کرد که طالبان به این فکر بودند تا در ماه‌های اخیر نظام را سقوط داده و یا بخش‌های زیاد این کشور را در کنترول شان گیرند، اما تمامی این برنامه‌های طالبان از سوی نظامیان افغان ناکام شد.

این در حالیست که پیش از این برخی از شخصیت های سیاسی خواهان ایجاد حکومت موقت شده بودند.

  پربازدید ترین