• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

سرور دانش درگذشت آیت الله محمدجواد مهدوی رئیس دفتر حضرت آیت الله العظمی فیاض را تسلیت گفت

سرور دانش درگذشت آیت الله محمدجواد مهدوی رئیس دفتر حضرت آیت الله العظمی فیاض را تسلیت گفت

استاد سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری با انتشار پیامی درگذشت عالم ربانی آیت الله محمد جواد مهدوی رئیس دفتر حضرت آیت الله العظمی فیاض را تسلیت گفت.

آیت الله مهدوی، سالها ریاست دفتر حضرت آیت الله العظمی فیاض در نجف اشرف را بر عهده داشت و از علمای فاضل نجف اشرف بود. وی که به دلیل ابتلا به کرونا از چند روز پیش در مجتمع الکفیل کربلای معلی بستری بود، عصر امروز سه شنبه 12 حوت به لقاء الله پیوست.

پیام تسلیت استاد سرور دانش معاون ریاست جمهوری اسلامی افغانستان به مناسبت درگذشت آیت الله محمد جواد مهدوی رئیس دفتر آیت الله الظمی فیاض در نجف اشرف به شرح ذیل می‌باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم
با کمال تاسف اطلاع یافتم که آیت‌الله محمد جواد مهدوی یکی از شخصیت‌های برجسته و خدوم علمی و رئیس دفتر آیت الله العظمی فیاض مرجع تقلید شیعیان، پس ازعمری تلاش در جهت اعتلا و‌ ترویج معارف اسلامی، تهذیب نفس و خدمات ارزنده به حیث رئیس دفتر مرجع عالی قدر حضرت آیت العظمی الله فیاض، چشم از جهان فرو بسته و به ابدیت پیوسته است.

انا لله و انا الیه راجعون.
اینجانب ضایعه فقدان این عالم عامل را به مقام مرجعیت حضرت آیت‌الله العظمی فیاض، جامعه علمی کشور، حوزه های علوم دینی و به خصوص بازماندگان آن مرحوم تسلیت می گویم.

از پیشگاه خداوند بزرگ برای روح شادروان آیت‌الله مهدوی لطف و رحمت بیکران الهی و برای کلیه بازماندگان ایشان صبر جمیل و اجر جزیل مسالت دارم.
زنده یاد آیت الله محمد جواد مهدوی یکی از علمای برجسته و از چهره‌های دلسوز حوزه های علوم دینی بود که علاوه بر تلاش در جهت توسعه معارف و فرهنگ اسلامی، در راستای هویت بخشی مردم و تثبیت جایگاه مرجعیت دینی و مذهبی در کشور ما تلاش‌های ماندگاری را به خرج داده و عملا در همین راستا مسئولیت ریاست دفتر فقیه بزرگوار جناب آیت‌الله العظمی فیاض را به عهده داشت.

آیت الله مهدوی یک محقق ژرف نگر و مجتهد برجسته و استاد ماهر در درس‌های خارج فقه و اصول در حوزه کهن نجف اشرف نیز بود که خدمات ارزشمندی را در این زمینه انجام داد.

بی گمان فقدان آیت‌الله مهدوی در جامعه علمی و فرهنگی کشور به خصوص در جامعه روحانیت اهل تشیع در افغانستان یک ضایعه جبران ناپذیر است.
روحش آن مرحوم شاد و یادش گرامی باد!

سرور دانش
معاون دوم رئیس جمهوری اسلامی افغانستان

  پربازدید ترین