• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

«عین الاسد» با 10 راکت کاتیوشا هدف قرار گرفت

«عین الاسد» با 10 راکت کاتیوشا هدف قرار گرفت

منابع عراقی گزارش دادند پایگاه غیرقانونی نیروهای آمریکایی در عین الاسد هدف حمله راکتی قرار گرفته است.

کانال تلگرامی «صابرین نیوز»‌، امروز (چهارشنبه)، گزارش داد که پایگاه «عین الاسد» در ولایت «الانبار» واقع در غرب عراق هدف حمله راکتی قرار گرفته است.

پایگاه خبری «شفق نیوز»‌ نیز به نقل از یک «منبع امنیتی مسئول» ضمن تأیید این خبر گزارش داد که پایگاه ائتلاف آمریکایی در عین الاسد هدف حمله چهار راکت کاتیوشا قرار گرفته است.

شبکه «الجزیره» به نقل از منابع امنیتی عراقی در این خصوص گزارش داد که 10 راکت در نزدیکی محل حضور نیروهای ائتلاف آمریکایی در پایگاه عین الاسد به زمین برخورد کرده است.

خبرگزاری رسمی عراق (واع)‌ نیز این خبر را تأیید کرد و نوشت:‌ «پایگاه عین الاسد با 10 راکت هدف قرار گرفت».

صابرین نیوز گزارش داد که نیروهای آمریکایی  بخش نظامی مربوط به خود را در پایگاه عین الاسد بسته‌اند و نیروهای خود را از برج مراقبت خارج کرده‌اند.

پایگاه‌های عین الاسد در غرب ولایت الانبار (غرب عراق) و پایگاه «حریر» در شمال اربیل دو پایگاه اصلی آمریکا در عراق هستند که گنجایش هفت هزار نظامی را دارند.

مطابق با مصوبه جدی/دی ماه سال گذشته پارلمان عراق مبنی بر خروج نیروهای بیگانه از خاک این کشور، حضور نیروهای آمریکایی از جمله در عین الاسد غیرقانونی محسوب می‌شود.

 جزئیات حمله موشکی به پایگاه «عین الاسد» عراق از زبان شبکه العالم در عراق
 مدیر دفتر شبکه العالم در بغداد تأکید کرد، پایگاه غیرقانونی عین الاسد، ساعت 10 و 4 دقیقه صبح امروز( به وقت محلی) توسط دست‌کم 10 موشک کاتیوشا هدف قرار گرفت و گمانه‌زنی‌هایی درباره نوع موشک‌ها مطرح شده است.

"نوید بهروز" خبرنگار العالم بیان داشت: خبرنگار العالم به نقل از منابع امنیتی خاطرنشان کرد که موشک‌ها از منطقه "بیادر" در اطراف شهرک "هیت" در نزدیکی پایگاه عین الاسد شلیک شده‌اند.

وی تصریح کرد، بالگردها آمریکایی، اسپانیایی و انگلیسی به صورت گسترده در آسمان این منطقه به پرواز درآمده و شعله‌های آتش همچنان در بخش جنوبی این پایگاه رویت می‌شود.

خبرنگار تلویزیون العالم تأکید کرد، سامانه موشکی آمریکا و رادارهای ایتالیایی در رهگیری و خنثی کردن این موشک‌ها ناکام ماندند.

نوید بهروز گفت: "تاکنون هیچ طرفی مسئولیت حمله به عین الاسد را بر عهده نگرفته است".

  پربازدید ترین