• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

شهادت مظلومانه کارگران بامیانی و یادآوری نکات ضروری

شهادت مظلومانه کارگران بامیانی و یادآوری نکات ضروری

شهادت 7 نفر کارگر بامیانی در ولایت ننگرهار اوج سبوعیت انسان نماهای تروریست را نشان می دهد. دیدن عکس های این شهدا که بسیار بسیار مظلومانه این دنیارا وداع گفته و به لقاء حق شتافتند چندنکته را یادآوری می کند:
1؛ حضور آمریکایی ها در افغانستان هرچقدر طول بکشد جنایات ازین دست به مراتب بیشتر خواهد بود.
2؛ بی توجهی به دخالتهای روز افزون پاکستان در امور افغانستان و خوش باوری برخی شخصیتها که اخیرا به پاکستان سفر کردند و با تغییر مواضع به نفع این کشور برگشتند، نشانگر اوج ضعف تحلیل مردان مدعی سیاست گری در کشور است و قطعا تداوم آن زمینه های فاجعه بزرگتر را رقم خواهد زد.
3؛ ضعف حکومت و پراکندگی احزاب و جریان های به ظاهر حامی آن اگر طول بکشد، شرایط و اسباب سقوط فراهم گردیده و بدینترتیب طراحان برقراری حکومت موقت و یا انتقالی صلح به هدف نزدیکتر می شوند.
4؛ بی تفاوتی مردم و سرگرم بودن آنها به موضوعات و حوادث ساختگی خطر دیگری است که دشمن را قدم به قدم جهت به اسارت در آوردن مردم و سرزمین ما نزدیک می کند.
بنابراین حکومت و سایر شخصیتهای حقیقی و حقوقی دینی و ملی بیش از هرزمانی به هوش بیایند و به ادای دین حفاظت از تمامیت ارضی و حقوق ملی بشتابند و الا فردا دیر است.
به هرحال شهادت مظلومانه کارگران عزیز بامیانی را تسلیت می گویم و اعمال وحشیانه جریان های تروریست پنهان شده پشت نام داعش را که در حقیقت رابطه قطعی با سرویسهای جاسوسی آمریکایی دارد محکوم نموده، از خدای متعال برای شهدا جنت برین و برای مردم عزیز کشورم نجات از شر مصائب و دشواری های سماوی و ارضی خواهان هستم.

◄سیدعیسی حسینی مزاری

  پربازدید ترین