• چهار شنبه, 05 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

رهبر انصارالله یمن: نقش آمریکا، انگلستان و رژیم صهیونیستی در طراحی تجاوز به یمن آشکار است

رهبر انصارالله یمن: نقش آمریکا، انگلستان و رژیم صهیونیستی در طراحی تجاوز به یمن آشکار است

 سخنرانی رهبر جنبش «أنصارالله» یمن به مناسبت روز ملی مقاومت و ایستادگی دقایقی قبل آغاز شد.

«سید عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش «أنصارالله» یمن گفت: اسرائیل، انگلستان و آمریکا در حمله به یمن سهیم بودند، دشمن اسرائیلی قبل از شروع جنگ، اقدام به تحریک برای حمله به یمن کرد و نتانیاهو سردسته تحریک کنندگان علیه انقلاب یمن بود، نقش آمریکا، انگلستان و رژیم صهیونیستی در طراحی تجاوز به یمن آشکار است.

وی خاطرنشان کرد: سعودی مسئولیت این تجاوز را از سوی واشنگتن عهده دار شد و ائتلاف علیه یمن را هدایت می کند که نشان داد مجری این جنگ تحت نظر آمریکا است، مجری این تجاوز، سعودی است که امارات و بقیه مزدوران با این رژیم همراهند، وابستگی سعودی و امارات به آمریکا در تمام پرونده های منطقه مهمترین عامل ایفای نقش آنان به عنوان متجاوز است.

رهبر جنبش انصارالله یمن تصریح کرد که تکیه عربستان و امارات به گزارشهای اطلاعاتی رژیم صهیونیستی و آمریکا باعث تصمیم گیری غلط آنان شد، عربستان و امارات برای ایفای نقش منطقه ای به نیابت از آمریکا در تجاوز به یمن شرکت کردند، آمریکا پوشش لازم برای این تجاوز در سطح بین المللی و شورای امنیت را فراهم می کند.

وی خاطرنشان کرد: تمام تصورات سعودی و امارات اشتباه بود اما هرگز از آن درس عبرت نگرفتند، آمریکا، اسرائیل و انگلستان نقش پشتیبان جنگ را داشتند و سعودی و امارات همراه با ارتشها، رژیمها و گروههای مزدور آن را اجرا کردند؛ وقتی ائتلاف متجاوز دچار چالش اخلاقی، جنگی و سیاسی می شود از طریق سازمان ملل متحد خواستار توقف جنگ در یمن می شود، خائنین به کشور تحت امر سعودی هستند، هیچ اختیاری از خود ندارند و به آن معترفند.

الحوثی تصریح کرد که فرودگاهها، بنادر و مراکز استراتژیک یمن تحت سیطره مستقیم سعودی و اماراتند.

وی در خصوص خسارات وارد شده به یمن پس از 6 سال جنگ گفت: دشمن 1400 مسجد را ویران کرد که این توهین به مقدسات است، حمله به صدها بیمارستان و درمانگاه غیر قابل توجیه است، دشمن همه مراکز اعم از کارخانجات، مزارع، سالنهای ورزشی و موزه ها را در یمن هدف قرار داده است، دشمن حتی جایگاههای سوخت و کارخانجات تولید مواد غذایی را برای ضربه زدن به اقتصاد ملی هدف قرار داد، دشمن مرکز زلزله نگاری، اصطبل اسبان و مراکز نگهداری حیوانات را هدف قرار داد، دشمن کوشید یمن را با نژادپرستی و طایفه گرایی تجزیه کند.

سیدعبدالملک الحوثی خاطرنشان کرد: ائتلاف متجاوز می خواهد همه مردم یمن متحمل رنج شوند، ائتلاف مانع رسیدن تجهیزات پزشکی به مردم یمن می شود، سعودی عامل رنجهای مردم یمن است، راه ما تسلیم نیست بلکه مقابله با تجاوز است.

وی افزود: هدف از توطئه علیه بانک مرکزی، ضربه زدن به تجارت، ارزش پول ملی و ممانعت از رسیدن درآمد به حکومت مرکزی صنعا است، دفاع ما در برابر تجاوز ، مشروع است.

رهبر انصارالله یمن خاطرنشان کرد که برای مقاومت در برابر تجاوز نیازی به اجازه شورای امنیت، سازمان ملل متحد، اتحادیه عبری و کشورهای اروپایی نداریم، اهمیت نمی دهیم که برخی از ما می خواهند در برابر ددمنشی دشمنان تسلیم شویم، به رغم محاصره شدید، مردم ما به ساخت انواع سلاح مانند کلاشینکف، موشک و پهباد روی آوردند و این یک دستاورد استراتژیک است.

وی افزود: مردم یمن توانستند عمق ائتلاف متجاوز را هدف قرار دهند که این باعث خشم شدید دشمن شده است، رسیدن غذا، دارو و نفت، حق مردم ماست و نمی پذیریم که کسی بخواهد درباره آن از ما باجگیری کند، پایداری، راه اصولی، انسانی، اخلاقی و ایمانی مردم ماست، تا وقتی تجاوز و محاصره ادامه داشته باشد مردم ما با عزم و اراده به مقاومت در برابر آن ادامه می دهند، به ائتلاف متجاوز نصیحت می کنیم که تجاوز و محاصره را فورا متوقف کنند چرا که شش سال برای اثبات شکستشان کافیست، آماده تحقق صلحی شرافتمندانه با حفظ حق ملتمان در زمینه آزادی، استقلال و حقوق مشروعش هستیم.

  پربازدید ترین