• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

پیگیریها جهت ایجاد مرکز بایومتریک و توزیع تذکره در اصفهان ادامه دارد

پیگیریها جهت ایجاد مرکز بایومتریک و توزیع تذکره در اصفهان ادامه دارد

در ادامه تلاشهای فعالان فرهنگی و نمایندگان مهاجرین افغانستانی ساکن استان اصفهان جهت ایجاد مرکز بایومتریک و توزیع تذکره الکترونیک در اصفهان و انتقال مشکلات فراروی مهاجرین در رابطه با اخذ تذکره الکترونیک و قولی که جناب حکمت اله حبیبی در جلسه 1399/11/08 در دیدار نمایندگان مهاجرین اصفهان در سفارت داده بودند، روز یکشنبه 1400/01/08 حکمت اله حبیبی مسئول پروسه توزیع تذکره الکترونیک در ایران، به اصفهان سفر نمود .

حکمت اله حبیبی مسئول پروسه توزیع تذکره الکترونیک در ایران در بدو ورود به اصفهان، با مهندس سلیمانی مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری اصفهان دیدار نموده و سپس از محلی که جهت ایجاد مرکز بایومتریک و توزیع تذکره الکترونیک در اصفهان در نظر گرفته شده است، بازدید نمودند.

حکمت اله حبیبی در بعدازظهر یکشنبه 8 فروردین با بیش 50 نفر از نمایندگان و متنفذین مهاجرین افغانستانی ساکن استان اصفهان که طی جلسه ای که توسط شورای هماهنگی مهاجرین افغانستانی استان اصفهان هماهنگ شده بود؛ دیدار کرد.

در ابتدای این دیدار که از تمام اقشار مهاجرین استان اصفهان حضور داشتند؛ بعد از خیرمقدم و قدردانی از پیگیری ایجاد مرکز بایومتریک و توزیع تذکره الکترونیک در اصفهان توسط مسولین مربوطه؛ مشکلات اخذ تذکره الکترونیک از جمله مشکلات عموم مهاجرین افغانستانی ساکن استان اصفهان، مشکلات دانشجویان، مشکلات طلاب، مشکلات اقشار اسیب پذیر و معلولین، مشکلات مهاجرین ساکن شهر کاشان و حومه و مشکلات شاهد ها و نداشتن تذکره اقارب اصولی جهت اخذ تذکره الکترونیک بیان شد و نمایندگان مهاجرین از کندی روند ایجاد مرکز بایومتریک و توزیع تذکره الکترونیک در اصفهان گلایه نمودند.

مسئول پروسه توزیع تذکره الکترونیک در ایران در جمع متنفذین مهاجرین افغانستان که نمایندگانی از دفاتر مراجع، مجمع علما و طلاب، شورای مهاجرین اهل سنت، شورای هیئات مذهبی، ستاد اربعین، ستاد مقابله با کرونا، ستاد شهید مزاری، ستاد ارتحال ایت اله محسنی، علما، مولوی ها، دانشجویان و دیگر اقشار از مهاجرین افغانستانی ساکن استان اصفهان حضور داشت؛ دیدار با مدیر کل امور اتباع اصفهان را مثبت ارزیابی نموده و افزود: مهندس سلیمانی جهت همکاری برای ایجاد مرکز بایومتریک و توزیع تذکره الکترونیک در اصفهان اعلام امادگی نموده است و مکانی را جهت این امر در نظر گرفته بودند، که از آن محل بازدید شد.
وی در ادامه گفت: براساس طرح اولیه قرار بود فقط پنج مرکز جهت بایومتریک و توزیع تذکره الکترونیک برای مهاجرین افغانستانی ساکن جمهوری اسلامی ایران ایجاد گردد و برای 5 مرکز بودجه، نیروی انسانی و تجهیزات در نظر گرفته شده بود ولی به مرور زمان مشکلات دوری مسیر و دیگر مشکلات نمایان شد.
در جلسات متعدی که با سفیر داشتیم، راه حل های مختلف را بررسی نمودیم، ان شاءالله بزودی مرکز اصفهان را با همکاری مقامات استان اصفهان، راه اندازی خواهیم کرد ولی در قسمت بودجه و نیروی انسانی آموزش دیده مشکلاتی‌داریم.

حکمت اله حبیبی ضمن تشکر از اعلام همکاری مهاجرین اصفهان با تیم اعزامی بایومتریک و توزیع تذکره به اصفهان، گفت: مشکلاتی در روند اجرای تثبیت هویت و مدارک لازم ثبتنام وجود دارد ولی به زودی با نشر دستورالعملی که در دسترس عموم قرار خواهد گرفت، خیلی از مشکلات با استناد به این دستورالعمل مرتفع خواهد شد.

مسئول پروسه توزیع تذکره الکترونیک در ایران به متنفذین مهاجرین افغانستانی استان اصفهان وعده داد که در صورت همکاری مقامات دولتی استان اصفهان و امضای تفاهمنامه با اداره کل امور اتباع اصفهان برای مکان مرکز؛ اولین مرکز بایومتریک و توزیع تذکره بعد از شش مرکز فعال، در اصفهان ایجاد خواهد شد.

گزارش: زینب رضایی

  پربازدید ترین