• شنبه, 08 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

آمریکا: غنی سازی 20درصد متوقف شود تا برخی تحریم ها رفع شود؛ ایران: به قطعنامه برگردید

آمریکا: غنی سازی 20درصد متوقف شود تا برخی تحریم ها رفع شود؛ ایران: به قطعنامه برگردید

 نشریه پولیتیکو به نقل از مقام‌های آمریکایی مدعی شد که طی روزهای آتی واشنگتن پیشنهاد جدیدی درباره لغو برخی تحریم‌ها در مقابل اقدام ایران در توقف کار بر روی سانتریفیوژهای پیشرفته و غنی‌سای 20 درصد ارائه می‌دهد.

بنا بر گزارش فارس حساب توییتری نمایندگی دائم ایران نزد سازمان ملل به خبرهایی مبنی بر ارائه پیشنهادات جدید آمریکا به ایران واکنش داده و آورده که «برای پیوستن مجدد آمریکا به برجام هیچ پیشنهادی نیاز نیست این تنها نیازمند تصمیمی سیاسی توسط آمریکا برای اجرای کامل و فوری تمامی تعهدات تحت توافق و پایبندی به قطعنامه 2231 شورای امنیت است».

روز گذشته برخی رسانه‌ها از جمله نشریه «پولیتیکو» در گزارشی به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت که قرار است پیشنهادی به ایران ارائه شود که طبق آن، ایران کار بر روی سانتریفیوژهای پیشرفته و غنی‌سازی 20درصد را متوقف کند و در مقابل نیز آمریکا برخی از تحریم‌ها را بردارد.

پس از این خبر هم یک مقام ارشد ایرانی به «پرس تی‌وی» (رسانه انگلیسی‌زبان صدا و سیمای ایران) گفته بود که غنی‌سازی 20درصدی مبنی بر بند 36 برجام بوده و تنها در صورتی که آمریکا تمامی تحریم‌ها را لغو کند، متوقف می‌شود.

  پربازدید ترین