• شنبه, 08 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

حامد کرزی با آغاز پروسه صلح با طالبان بسیار فعال شده است

حضور دوامدار حامد کرزی در اکثر جلسات نشان میدهد که او میخواهد نقش مهم را در پروسه صلح بازی کند. طالبان نیز با پیشنهاد حامد کرزی به عنوان رهبر دوره انتقالی مخالف نخواهند کرد.

شست استانبول در 16 اپریل برگزار می‌شود.

احتمالا حامد کرزی خود را برای جانشینی اشرف غنی آماده میسازد، گفته میشود او خود را برای دوره انتقالی در طول سال 1400 آماده می سازد.
(البته در صورتیکه انتخابات صورت نگیرد و طوریکه طالبان مخالف انتخابات هستند، ولی اگر انتخابات صورت گیرد وضعیت فرق می کند)

حضور دوامدار حامد کرزی در اکثر جلسات چه در کابل و یا دهه و مسکو نشان میدهد که او میخواهد نقش مهم را در این پروسه بازی کند.
به احتمال قوی طالبان نیز با پیشنهاد حامد کرزی به عنوان رهبر دوره انتقالی مخالف نخواهند کرد.

حامد کرزی همواره در کنار استانکزی و یا سایر مقامات ارشد طالبان نشسته و با آنها در گفتگو می باشد.
گفته شده سیم تلفن حامد کرزی و اطرافیان اش با رهبران طالبان و سایر مقامات داخلی و خارجی در مورد جانشینی اشرف عنی همچنان داغ است.

از جایی که وحدت حزب جمعیت، حزب وحدت و جنبش ملی خود را برای یک کاندید قوی و با قدرت احتمالی برای دوره انتقالی پس از پروسه صلح با طالبان آماده نساخته اند و یا در این مورد چیزی نگقته اند.

به احتمال قوی حامد کرزی به عنوان یک کاندید پشتون شانس بسیار زیادی نسبت به دیگر رهبران پشتون دارد. حتی شنیده میشود که او کابینه آینده خود را که شامل چند طالب و شماری از همکاران دوره ریاست جمهوری سابق اش میباشند آماده می سازد.
کرزی در سال 1396 گفته بود که من پس از این طالبان را وطندار یا هموطن و برادر خطاب می کنم.

محمود منجم زاده

  پربازدید ترین