• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

غنی: جامعه بین المللی ختم جنگ در افغانستان را ضمانت کند

غنی: جامعه بین المللی ختم جنگ در افغانستان را ضمانت کند

رییس ‌جمهور اشرف غنی در تازه‌ ترین ابراز نظرش در مورد روند صلح گفته است که جامعه‌ی بین‌ المللی باید ضمانت ‌های لازم را به‌ خاطر تأمین صلح پایدار و ختم جنگ در افغانستان بدهد.

آقای غنی (دوشنبه، 16 حمل) در دیدار با بزرگان، متنفذین و عالمان دین ولایات مختلف کشور در ارگ ریاست‌ جمهوری مطرح کرده است.

در خبرنامه‌ی ارگ ریاست‌ جمهوری آمده است که رییس ‌جمهور غنی ادامه‌ی جنگ و خون‌ ریزی را غیرقابل قبول خوانده و گفته است که خواهان صلح عادلانه و پایدار در کشور است.

در خبرنامه به نقل از غنی آمده است:هدف مطلوب ما افغانستان مستقل، مردم‌ سالار و متحد است و باید انقطاع به میان نیاید.

براساس خبرنامه‌ی ارگ، رییس‌ جمهور غنی قانون اساسی را وثیقه‌ی ملی و قاعده‌ی بازی حکومتش خوانده و گفته است: اکنون فُرصت صلح نسبت به چهار دهه‌ی گذشته بی‌نظیر است، دنیا در کنار ما قرار دارد، ما به صلح می‌ رسیم و باید با عقل و تدبیر به پیش برویم.

این درحالی است که روند صلح افغانستان به مرحله‌ی حساس‌ اش رسیده است. قرار است به‌ زودی نشستی سرنوشت ‌ساز در پیوند به صلح افغانستان در استانبول ترکیه برگزار شود.

نمایندگان حکومت افغانستان در این نشست شرکت می‌کنند. شورای عالی مصالحه‌ی ملی اعلام کرده است که در حال توحید دیدگاه‌ها و طرح‌های مختلف است تا با طرح واحد در نشست استانبول شرکت کنند.

  پربازدید ترین