• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

برگزاری نشست استانبول در ترکیه به تعویق افتاد

برگزاری نشست استانبول در ترکیه به تعویق افتاد

زمان برگزاری نشست صلح افغانستان در ترکیه تا 24 آوریل (4 ثور/اردیبهشت) به تعویق افتاده و گروه طالبان نیز اعلام کرده‌ است که در 16 آوریل (27 حمل/فروردین) نمی‌تواند در نشست ترکیه شرکت کند.

بنا به گفته سخنگوی دفتر سیاسی طالبان این گروه نیز آمادگی ندارد تا در 16 آوریل (27 حمل) در نشست استانبول ترکیه برای صلح شرکت کند.

دولت هم اعلامخ کرده است، آمادگی‌ها برای برگزاری نشست ترکیه در 16 آوریل فراهم نخواهد شد و به همین دلیل برگزاری نشست استانبول از 16 به 24 آوریل موکول شده است.

زلمی خلیل‌زاد فرستاده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان پس از چهار روز  امروز (دوشنبه) کابل را ترک کرده و سفارت آمریکا در فیسبوک خود نوشته است که زمان سفر وی به پایان رسیده است.

پیش از این نیز برخی کارشناسان و آگاهان گفته بودند هرچنده ترکیه، آمریکا و سازمان ملل متحد 27 حمل را برای نشست صلح افغانستان انتخاب کرده‌اند اما اگر طرف‌های افغان برای این تاریخ آمادگی کامل نداشته باشند، آن زمان را نهایی نخواهند دانست.

براساس این گزارش‌ها ترکیه تلاش دارد که این نشست بدون دستاورد نباشد و به همین دلیل به طرف‌های شرکت کننده وقت خواهد داد تا با تمام آمادگی در این نشست حضور یابند که بتوانند در آن به توافقی دست یابند.

  پربازدید ترین