• سه شنبه, 29 حوت 1402
    خبرگزاری افغان ایرکا

واکنش نبیل به سخنان اشرف غنی درباره جمهوریت: موریانه های جمهوریت معلوم است

واکنش نبیل به سخنان اشرف غنی درباره جمهوریت: موریانه های جمهوریت معلوم است

رئیس پیشین امنیت ملی کشورمان به سخنان رئیس جمهور غنی درباره جمهوریت واکنش نشان داد.

رحمت الله نبیل نامزد انتخابات ریاست جمهوری و رئیس پیشین امنیت ملی کشور در واکنش به سخنان اشرف غنی رئیس جمهور، که گفته بود، یک صف جمهوریت است و صف دیگر دشمن، آنانی که در صف جمهوریت ایستاده نمی شوند، دیگر برای شان در دولت جای نیست، نوشت: "یا شما با ما جمهوریت (4+1) هستید؛ یا با تروریست ها! حرف شان همین را افاده میکند".

او افزوده است، که از سر آغاز بحران هاى موجود برایتان گفته شده بود! "موریانه" هاى جمهوریت و نظام معلوم است که چه کسانی نظام و جمهوریت را به این حالت کشانید!

یادآوری می کنیم، که اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان امروز یکشنبه، 29 حمل در جلسه شش ‌ونیم که پیش از این امرالله صالح ریاست آن را به‌عهده داشت با اشاره به اعلان خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، گفت که «در تاریخ معاصر، اولین بار است که برای افغانستان به همه فرصت مناسب فراهم شده است، ما از دو سال به اینسو آمادگی کامل داریم و بخاطر رفتن آنان، پلان همه جانبه را ترتیب نموده ایم».

وی گفت که «ما بخاطر حفاظت از خاک خویش، آمادگی کامل داریم، وقت آن رسیده است که حاکمیت ملی افغانستان به گونه کامل تطبیق گردد و افغانستان بیطرفی خود را ثابت سازد».

رئیس‌جمهور غنی افزود: «یک صف جمهوریت است و صف دیگر دشمن، آنانی که در صف جمهوریت ایستاده نمی شوند، دیگر برای شان در دولت جای نیست».

وی همچنان گفت که «طالبان بخاطر دوام جنگ، هیچگاه مشروعیت دینی ندارند، اجماع علمای جهان اسلام، جنگ افغانستان را نامشروع خوانده است».

  پربازدید ترین