• سه شنبه, 29 حوت 1402
    خبرگزاری افغان ایرکا

استقبال نمایندگان مجلس از خروج قبل از وقت نیروهای امریکایی از کشور

استقبال نمایندگان مجلس از خروج قبل از وقت نیروهای امریکایی از کشور

برخی نمایندگان مجلس با استقبال از سخنان رئیس جمهور امریکا در مورد خروج نیروهای آن کشور از افغانستان می‌گویند که با خروج نیروهای خارجی احتمال کاهش جنگ در کشور نیز می‌رود.

این تعداد از نمایندگان در نشست عمومی روز دوشنبه (30 حمل) مجلس تاکید کردند که نیروهای امریکایی عامل فتنه و جنگ در کشور بوده و با بیرون شدن آنان افغان‌ها نیز با هم صلح خواهند کرد.

کرام الدین رضا زاده نماینده غور در نشست امروز مجلس با اشاره به خروج نیروهای امریکایی در یازدهم سپتامبر سال روان گفت که بود و نبود نیروهای خارجی برای کاهش جنگ و برقراری صلح فرق ندارد.

رضا زاده نیروهای امریکایی را در برقراری صلح، کاهش جنگ و جلوگیری از قتل افغان‌ها ناکام خواند و گفت که اکنون با خروج این نیروها احتمال کاهش جنگ در کشور نیز بلند می‌باشد.

رضا زاده همچنین از طالبان خواست که چانس طلایی صلح را از دست ندهند و در غیر این صورت، خشم جمعی مردم بنیاد این گروه را از بین خواهد برد.

میرویس خادم نماینده هلمند در مجلس نیز گفت: "عامل تمام بدبختی‌ها در کشور امریکایی‌ها بوده‌اند و ما اینک نه تنها از خروج آنان نگران نمی‌شویم، بل استقبال نیز می‌کنیم".

او اضافه کرد که نیروهای امنیتی کشور توان کافی برای حفاظت از تمامیت ارضی کشور را دارند و نبود امریکایی‌ها هیچ تاثیری در امنیت کشور ندارد.

او نیز از طالبان خواست تا به صدای افغان‌ها در مورد صلح لبیک گفته و در نشست ترکیه حضور گسترده یابند تا این نشست موجب ختم جنگ 42 ساله در کشور شود.

مامور احمدزی نماینده بغلان نیز گفت: "امریکایی‌ها در تمام عرصه‌ها و اهداف خود در افغانستان ناکام بوده‌اند و اکنون عدم حضور آنان بیشتر به نفع کشور می‌باشد".

احمدزی یکی از دلایل دوام جنگ در کشور را حضور نیروهای امریکایی و قوت‌های ائتلاف خواند و گفت که خروج این نیروها به نفع کشور و ختم جنگ می‌باشد.

بر بنیاد گفته‌های احمدزی؛ این امریکایی‌ها بودند که به گونه‌های متفاوت افغان‌ها را با هم دشمن ساختند.

عبدالنصیر فراهی نماینده فراه در مجلس نیز گفت که افغان‌ها از بیرون شدن نیروهای خارجی از کشور استقبال می‌کنند و به پیامد آن نیز خوشبین اند.

بر بنیاد گفته‌ی فراهی؛ نیروهای خارجی، حقیقتاٌ در سال 2014 از کشور رفته بودند و تمام تامین امنیت در این مدت به دوش نیروهای هوایی و زمینی کشور بوده‌ است.

بلقیس روشن دیگر نماینده فراه نیز گفت: "مردم افغانستان نگران رفتن خارجی ها نیستند، آن‌ها به جای فردا امروز بروند؛ اما با خروج خود چوچه‌های تربیت شده خود را نیز از کشور خارج کنند".

بربنیاد گفته‌های روشن؛ تربیت شدگان امریکایی در زندگی مردم کشور ریشه دوانده و احتمال دارد فردا گوشت، پوست و خون مردم را بخورند.

  پربازدید ترین