• سه شنبه, 29 حوت 1402
    خبرگزاری افغان ایرکا

اداره هوانوردی ملکی کشور خواستار سپردن مسوولیت کنترل ترافیک هوایی از سوی ناتو به این اداره شد

اداره هوانوردی ملکی کشور خواستار سپردن مسوولیت کنترل ترافیک هوایی از سوی ناتو به این اداره شد

اداره هوانوردی ملکی کشور برای انتقال مسوولیت‌های میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی به ویژه کنترل ترافیک هوایی از سوی ناتو به این اداره، اعلام آماده‌گی کرده است.

این اداره در نامه‌ای به نظامیان ناتو گفته است که آماده پذیرش مسوولیت تمامی امور کنترل ترافیک هوایی در میدان هوایی کابل است و «خرسند می‌شود» که این مسوولیت تا یکم ماه می سال جاری میلادی منتقل شود.

در این نامه که روز دوشنبه، سی‌ام حمل از سوی اداره هوانوردی ملکی همه‌گانی شده است، از انجام موفقانه و مصون کنترل ترافیک هوایی توسط ناتو در 20 سال گذشته سپاس‌گزاری شده است.

طبق معلومات اداره هوانوردی ملکی، از میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی70 درصد خدمات عملیات هوایی سراسر کشور ارائه می‌شود و به عنوان دروازه هوایی افغانسان دارای اهمیت بلند از نظر سیاسی، اقتصادی و امنیتی است.

اداره هوانوردی ملکی گفته است که پیش از این تجربه انتقال مسوولیت میدان هوایی احمدشاه بابا در قندهار از نیروهای ناتو را دارد.

این اداره انتقال مسوولیت میدان هوایی قندهار را عجولانه توصیف کرده است.

اداره هوانوردی ملکی گفته است که برای جلوگیری از تکرار چالش مشابه، به عنوان نهاد مسوول در این زمینه، خود را پیش‌قدم می‌داند تا مسوولیت‌هایش را بر دوش بگیرد.

  پربازدید ترین