• سه شنبه, 29 حوت 1402
    خبرگزاری افغان ایرکا

اطمینان وزیر خارجه پاکستان از برگزاری نشست استانبول

 اطمینان وزیر خارجه پاکستان از برگزاری نشست استانبول

با وجود آنکه حضور طالبان در نشست صلح استانبول هنوز قطعی نشده، وزیر خارجه پاکستان از اطمینان خود از برگزاری آن سخن گفته است.

«شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان، نسبت به برگزاری نشست صلح افغانستان در استانبول، ابراز امید کرده گفت: برای بررسی پیشرفت‌های پس از کنفرانس استانبول، میزبان حنیف اتمر، وزیر خارجه افغانستان در اسلام‌آباد خواهد بود.

شک و تردیدها درباره برگزاری نشست صلح استانبول پس از آن بالا گرفت که طالبان اعلام کرد تا وقتی تمام نیروهای امریکایی از افغانستان خارج نشوند، در هیچ کنفرانسی شرکت نخواهد کرد.

در ابتدا قرار بود این نشست در تاریخ 27 حمل برگزار شود اما برگزاری آن به تعویق افتاد و تاریخ 24 آوریل (چهارم ثور) برای برگزاری آن برای تعیین شد.

شاه محمود قریشی همچنین در توییتر خود نوشت: با حنیف اتمر،وزیرخارجه افغانستان درباره روابط دوجانبه و روند صلح در حال تحول افغانستان صحبت کردم ما از آشتی درافغانستان و پیشرفت روند صلح دراستانبول حمایت می‌کنیم من چشم‌به‌راه دیدار با آقای اتمر در کنفرانس استانبول هستم و بعد از آن، بلافاصله میزبان او در پاکستان خواهم بود تا پیشرفت‌ها بعد از کنفرانس استانبول را بررسی کنیم.

به نظر می‌رسد که امید برای برگزاری این نشست به تاریخ 24 آوریل (4 ثور) در هاله‌ای از تردید قرار دارد شورای عالی مصالحه افغانستان اعلام کرده که مقدمات کار را برای برگزاری نشست در این تاریخ فراهم کرده و فهرست نماینده‌های دولت در این نشست نهایی شده است و به زودی با ارگ ریاست جمهوری در میان گذاشته می‌شود.

  پربازدید ترین