• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

اعتراض دانش آموزان در کابل: معلم و کتاب می خواهیم

اعتراض دانش آموزان در کابل: معلم و کتاب می خواهیم

شماری از دانش‌آموزان در لیسه فیض‌محمد کاتب در شهرک اتفاق منطقه دشت‌برچی از مربوطات ناحیه سیزدهم شهر کابل نسبت به کمبود معلم و کتاب درسی دست به اعتراض زده‌اند.

این دانش‌آموزان با حمل شعار «وزیر صاحب، ما کتاب می‌خواهیم»، «وزیر صاحب، ما معلم می‌خواهیم» و «تعلیم حق ما است» از وزارت معارف خواسته‌اند که به مشکل کمبود معلم و کتاب به صورت فوری رسیده‌گی‌ کنند.

لیسه فیض‌محمد کاتب در حومه شهر کابل حدود هشت هزار دانش‌آموز دارد. تشکیلات رسمی این لیسه 35 نفر است که شامل «ملازم و صفاکار» نیز می‌شود.

دانش‌آموزان می‌گویند که از شروع سال تعلیمی جدید با کمبود معلم و کتاب درسی روبه‌رو بوده‌اند و در بی‌سرنوشتی به سر می‌برند.

لیسه فیض‌محمد کاتب در گذشته نیز خبر ساز بوده است. مدتی پیش دانش‌آموزان در محلی که قرار است ساختمان این مکتب ساخته شود، زیر آفتاب درس می‌خواندند و این موضوع پای میرویس بلخی، سرپرست پیشین وزارت معارف را به این منطقه کشاند.

مشکل کمبود کتاب و معلم در سراسر کشور وجود دارد.

پیش از این دانش‌آموزان در ولایت کندز نیز شکایت کرده بودند که با کمبود معلم و کتاب روبه‌رو هستند.

در برخی از لیسه‌های شهر کابل به دلیل کمبود معلم، دانش‌آموزان در حالت «رخصتی غیررسمی» به سر می‌برند.

وزارت معارف مشکل کمبود مکاتب را می‌پذیرد و آن را یک معضل سراسری در کشور عنوان می‌کند. وزارت معارف در نظر دارد که این مشکل را از طریق استخدام معلمان قراردادی و به اعلام سپردن بست‌های معلمی رفع کند.

  پربازدید ترین