• سه شنبه, 29 حوت 1402
    خبرگزاری افغان ایرکا

صلیب سرخ: یک سوم مردم افغانستان با کمبود موادغذایی مواجه هستند

 صلیب سرخ: یک سوم مردم افغانستان با کمبود موادغذایی مواجه هستند

فدراسیون بین‌المللی جمعیت صلیب سرخ و هلال احمر اعلام کرد که یک سوم مردم افغانستان به دلیل وخیم‌تر شدن بحران خشکسالی با کمبود موادغذایی روبرو هستند.

فدراسیون بین‌المللی جمعیت صلیب سرخ و هلال احمر خشکسالی و بحران غذایی را از بدترین مشکلات افغانستان در دهه‌های اخیر دانست و اعلام کرد که 13.1 میلیون نفر (حدود یک سوم جمعیت افغانستان) با کمبود موادغذایی مواجه هستند.

در گزارش این سازمان آمده است که بحران حاد امنیت غذایی بر مشکلات اجتماعی و اقتصادی که میلیون‌ها نفر در افغانستان به‌دلیل همه‌گیری کرونا و سال‌ها جنگ با آن رو‌برو هستند، افزوده شده است.

«نیلاب مبارز» سرپرست جمعیت هلال احمر کشورمان نیز در این باره می‌گوید: ما در بسیاری مناطق عمیقاً نگران وخیم‌تر شدن اوضاع و کمبود شدید آب، کمبود محصولات غذایی و از رونق افتادن فعالیت اقتصادی مانند نابودی بازارهای محلی هستیم.

«نسفور مندی» رئیس هیئت فدراسیون جمعیت صلیب سرخ و هلال احمر نیز با هشدار درباره خشکسالی در افغانستان گفت که میلیون‌ها نفر برای زنده‌ماندن با مشکل مواجه خواهند شد.

وی افزود در سال جاری میلادی، بیش از 18 میلیون نفر در افغانستان به دلیل بحران غذایی ناشی از خشکسالی و تاثیرات ناشی از بحران اجتماعی و اقتصادی کرونا و جنگ‌های طولانی‌مدت، به کمک‌های بشردوستانه نیاز خواهند داشت.

فدراسیون بین‌المللی جمعیت صلیب سرخ و هلال احمر خواستار کمک 7.5 میلیون فرانک سوئیس برای پشتیبانی از هلال احمر افغانستان در توزیع نیازهای ابتدایی برای شهروندان کشور شده است.

این سازمان در نظر دارد تا مبلغ درخواستی را برای خرید موادغذایی و نجات زندگی و فرآورده‌های کشاورزی 210 هزار نفر در 10 ولایت کشور که از ناامنی غذایی و خشکسالی متاثر شده‌اند، به مصرف برساند.

  پربازدید ترین